تحقیق ومقاله تدوین مدل بهینه استراتژیک (با تلفیق SWOT و AHP فازی در صنعت بانکداری)

مقاله با موضوع استراتژی بازاریابی در صنعت بانکداری

مقدمه

امروزه اکثر سازمان ها  زمان، انرژی و منابع  قابل توجهی را صرف ارزیابی عملکرد خود در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک تعیین شده می کنند. اما بررسی ها حاکی از آن است که نظام های ارزیابی عملکرد سنتی با شرایط حاکم و ساز و کارهای ارزش آفرین مطرح در سازمانهای مدرن امروزی تناسب نداشته و قادر به ارزیابی ارزش حاصل از داراییهای نامشهودی مانند دانش کارکنان، روابط سازمان با مشتریان و تامین کنندگان و فرهنگ های نوآورانه نیستند ). استراتژي، جهت و مسير آينده بخشي از سازمان و يا کل سازمان را بيان مي نمايد. استراتژي را چنین تعريف کرده اند؛ جهت و دامنه فعاليت هاي يک سازمان در بلند مدت که از طريق تحقق نيازهاي مشتريان و انتظارات صاحبان سهام، منجر به دستيابي به مزيت براي سازمان مي شود. شرکت‌ها دريافتند که کسب شهرت و اعتبار بسيار دشوار و از دست دادن آن بسيار آسان است.

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهشی

در این بخش بترتیب مبانی نظری تحقیق شامل تعاریف و مبانی اصلی استراتژی و  و پیشینه پژوهشی شامل تحقیقات اندیشمندان پیشین در رابطه با موضوع تحقیق ارائه می گردد.

  • مبانی نظری

تشخيص فرصت هاي اصلي و تمرکز منابع سازماني در جهت تحقق منافع نهفته در آن است. فرصت ها جزء اصلي حرکت استراتژيک هستند و بدون آن استراتژي امري بي معناست. فرصتها منفعت بالقوه اي را در درون دارند هر قدر اين منفعت بيشتر باشد، ارزش فرصت بيشتر خواهد بود. استراتژي با کشف اين فرصت و بکارگيري قابليت هاي سازماني، منفعت بالقوه در فرض را به فعليت مي رساند و سازمان را از آن بهرمند مي سازد. استراتژي، عبارت است از، تلاش[1] براي درک[2] اين مطلب که در جهان امروز چه جايگاهي را به خود اختصاص داريم و نه پرداختن به اين موضوع که آرزو داشتيم در چه جايگاهي مي بوديم، در عوض بايد ببينيم به کجا مي خواهيم برسيم). – مديريت استراتژيك به هنر و علم تدوين، اجرا و ارزيابي تصميمات وظيفه اي چندگانه كه سازمان را قادر مي سازد به هدف هاي بلندمدت خود دست يابد، گفته مي شود

  • پیشینه پژوهشی

در این بخش با توجه به کلیه کتب و مقالات استفاده شده بعنوان منبع در این مقاله، در ادامه به تحلیل هر کدام با توجه به موضوع و حیطه تحقیق مربوطه پرداخته می شود.

در شرايط کنوني کسب و کار که بازار فعاليت بانکها در حال تغييرات و تلاطم گسترده و سريع بوده و آگاهي و انتظارات مشتريان از يک طرف و شدت رقابت بانکها از طرف ديگر در حال افزايش مي باشد، ماندگاري و موفقيت در بازار به دغدغه اصلي مديران بانکها تبديل شده است. با سرعت گرفتن روند واگذاري بانکهاي دولتي ناشي از اجراي  سياستهاي کلي اصل 44 قانون اساسي و با جدي تر شدن اجراي طرح تحول اقتصادي دولت در حوزه بانکي و نيز با توسعه چشمگير بانکهاي خصوصي و افزايش سهم آنها از بازار و مشتريان بانکي کشور، عرصه رقابت براي بانکها تنگ تر شده و لزوم اتخاذ تدابير ويژه براي حضوري موفقيت آميز در بازار بيش از پيش روشن شده است. اگر برنامه ريزي استراتژيک بانک را شامل مراحل ايجاد تفکر و فرهنگ استراتژيک، تدوين برنامه استراتژيک شامل طراحي استراتژي در سطوح سه گانه کل بانک، بخشها يا امور بانک و وظايف بانک در نظر بگيريم، بازاريابي در معناي بازاريابي همگاني در

بازدیدها: 11

18,000 تومان