تحقیق ومقاله چگونه توانستم به آراستگی و شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم

مقاله با موضوع ایجاد یک فضای سالم و ایمن برای بازی بچه ها در زنگ تفریح و ورزش.

مقدمه

هرساله با هزینه سنگینی که از طرف اولیاء آموزشگاه در رابطه با فضا سازی و محیطی سالم آرام و آراسته برای مطالعه و ورزش دانش آموزان صرف می شود. اما باز متاسفانه مشاهده می شود که دانش آموزان از این امکانات استفاده نمی کنند و یا این که رغبتی به مطالعه کردن در زنگ های تفریح از خود نشان نمی دهند.

که اغلب دانش آموزان با این که می دانند مطالعه کردن بخشی از زندگی و پیشرفت تحصیلی آنان را به خود اختصاص داده است یا توجهی به این امر ندارند و یا علاقمندی زیادی از خود نشان نمی دهند و بیشتر اشتیاق آنها معطوف می شود به مطالعه ی شب امتحان و قبول شدن و نمره گرفتن و به محض رفتن به خانه کتاب و درس را رها کرده تا فردا که به مدرسه می آیند از اینرو برخورد وظیفه دانستم که کاری کنم تا دانش آموزان به مطالعه ی کتب درسی خود علاقه مند شوند

تجزیه و تحلیل داده ها:

تعلیم و تربیت در محیطی آماده، ایمن، پر نشاط با استفاده از بالاترین میزان مراقبت های بهداشتی و بهره مندی از وجود معلمان و مربیان و مسئولان سالم، عالم و پارسا از حقوق اولیه کودکانی است که فعالیت و هدف آنها تحصیل، کسب معرفت است. نونهالان از توانایی و فرصت کافی برای تامین و رفع نیازمندی های آموزشی تربیتی و ….. و بهداشتی خود برخوردار نیستند. از این رو یکی از مهمترین عواملی که بهداشت و سلامت دانش آموزان را در مواجهه به بروز حوادث احتمالی در طول دوران تحصیل تضمین می کند وجود فضا و محیط ایمن و با نشاط آموزشی است.

« مدارس تامین کننده ی نیروی انسانی کیفی جامعه اند و شادی دانش آموزان به نوعی مطالبات مردم از محیط زندگی خود است. عواملی که می تواند این سرمایه ملی را برای رشد بهینه و کیفی آماده کند. مهارتهای رفتاری است که در محیط آموخته می شود، نه فقط محفوظات علمی، غلامرضا حاجی نژاد 1382 فقدان شادی در مدارس، پیامدهای اجتماعی نامطلوبی مانند: افزایش ناهنجاریهای اجتماعی، بزهکاری و بی هویتی را بدنبال خواهد داشت.

با توجه به اهمیتی که درس تربیت بدنی و ورزش به عنوان یکی از دروس اصولی و پایه ای در تامین نیازها و احتیاجات جسمی و روحی کودکان و نوجوانان خاصه در دوران ابتدایی در بر دارد. این نیاز پیش از پیش در دوره ابتدایی ملموس بوده، بدیهی است بازی و ورزش در زندگی کودکان نقش اساسی و حیاتی را ایفا می کند. بچه ها از بازی و ورزش لذت می برند و توانایی راههای مقابله با مسائل و مشکلات زندگی را بهتر فراگرفته و روح همکاری و تعاون و دوستی در آنها تقویت می شود.

بازدیدها: 89

18,000 تومان