تحقیق ومقاله کشف منابع انسانی در گرید با استفاده از سازماندهی معنایی

مقاله با عنوان  کشف منابع انسانی در گرید

بيان مسأله اساسي

سیستم گرید یک محیط محاسباتی توزیع شده مجازی است و هدف چنین محیطی پویا سازی، به اشتراک گذاری، و تجمع (جغرافیایی)منابع خودگردان و توزیع شده بر اساس توانایی، ظرفیت، کارایی، و هزینه منابع است و در عین حال دارای یک سازماندهی خاص نیز می باشد (Shah,2007).یکی از نیازهای اساسی محیطهای گرید مکانیزمهای کارا و موثر کشف منبع می باشد. کشف منبع شامل کشف منابع مناسب مورد نیاز درخواستهای کاربران است. پویايي، ناهمگونی، و توزیع جغرافیایی منابع از ویژگیهای اصلی و مزایای گرید است، ولی این ویژگیها چالشی برای ادامه ارائه خدمات گرید به سیستم های مقیاس بزرگ به همراه داشته و باعث پیچیدگی کشف منابع در آن شده است.

با توجه به اهمیت این امر تحقیقهای زیادی برای کشف منابع صورت گرفته و راه حلهای مختلفی ارائه شده است. با توجه به اینکه منابع انسانی یکی از منابع مهم در سیستمهای گرید به شمار می رود در این تحقیق سعی بر آن شده است تا روشی جدید ویژه کشف منابع انسانی در گرید ارائه شود .

د – اهمیت و ضرورت انجام تحقيق

پویايي، ناهمگونی، و توزیع جغرافیایی منابع از ویژگیهای اصلی گرید می باشد و به عنوان مزیتهای این سیستم بشمار می رود، ولی این ویژگیها چالشی برای ادامه ارائه خدمات گرید به سیستم های مقیاس بزرگ ایجاد کرده و باعث پیچیدگی کشف منابع می شود بطوریکه سیستم گرید برای انجام کار خواسته شده به یافتن مناسب منابع، تکیه دارد(. بنابراین، کشف منبع نیازهای سیستم برای جستجو و جایگذاری مناسب منابع و برای اجرای وظیفه محول شده در زمان معقول با توجه به  ناهمگونی و پویایی منابع گرید را بر آورد ساخته و در موفقیت هر سیستم گریدی نقش مهمی دارد.

فرضيه‏هاي تحقیق:

می توان سیستمی با استفاده از سازماندهی معنا محور طراحی کرد تا بوسیله آن، منابع انسانی در گرید را  کشف نمود.

ک- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

گرید: شبکه توزیع یافته جغرافیایی، با کاربران پویا که می توانند در هر لحظه به سیستم ملحق شوند یا آنرا ترک کنند، و هدف آن به اشتراک گذاری منابع است.

کشف منبع : به فرایند تخصیص مناسب منابع،  براساس درخواستهای کاربران در سیستم گرید کشف  منبع می گوییم.

منابع انسانی: در سیستم گرید منابع مختلفی وجود دارد و منابع انساني يكي از آنها است. منظور از منابع انسانی يعني كاربراني كه مشخصات خود را در سيستم گريد به اشتراك گذاشته و آمادگی همکاری خود در این سیستم را اعلام نموده اند.

مقیاسپذیری: با کارایی محاسباتی تکنیک کشف منبع گرید مرتبط است، چراکه سیستم گرید از نظر محیط، مقیاس بزرگی در طبیعتش دارد. سیستم کشف منبع باید توان مقیاسپذیری با تعداد کاربران، رویدادها، و منابع رو به رشد را داشته باشد. زمانیکه سایز محیط گرید رشد کند، کارایی کشف منبع ایستا خیلی سریع افزایش خواهد یافت. این مشکل ناشی از تکنیک کشف منبع برای کار بطور غیر کافی در این محیط است.

بازدیدها: 80

18,000 تومان