تحقیق و مقاله تحلیل استراتژیک شکاف وضع موجود و وضع مطلوب بلوغ یاد گیری الکترونیکی در مدارس متوسطه شهر سراوان

مقاله باعنوان استراتژیک بلوغ یاد گیری الکترونیکی در مدارس متوسطه

بیان مساله

ظهور فناوري جديد اطلاعات و نفوذ آن در زواياي مختلف زندگي بشري، موجب بروز تحوّل شگرفي در مناسبات حاكم بر جامعه بشري شده است كه از آن به عنوان انقلاب اطلاعات ياد مي‌شود. توسعه روز افزون افزارهاي مبتني بر اين فناوري و سرعت فراوان تطبيق آن با نيازمندي هاي انسان موجب شده است تا عصر جديدي در حيات جوامع آغاز گردد كه جامعه اطلاعاتي ناميده مي‌شود. ورود به اين دوره و حضور با نشاط و فعال در آن مستلزم تمهيد لوازم و امكاناتي است كه مهم ترين آن بستر سازي مناسب فرهنگي است كه نخستين گام اجرايي آن لحاظ موضوع آموزش افزارهاي فناوري اطلاعات در برنامه آموزش عمومي است

با ظهور شبکه جهان گستر، عبارات و اصطلاحات جديدي وارد ادبيات علوم تربيتي بخصوص رشته «فناوري آموزشي» شد که يادگيري الکترونيکي، از آن جمله است. با وجود گستردگي اين پديده هنوز تعريف مشترکي از آن که مورد قبول همه باشد، در دست نيست. تعريفي که «راميزوفسکي» ارايه کرده است، تا حدودي از ديگر تعاريف موجود جامع تر است. در اين تعريف، اشاره شده که يادگيري الکترونيکي، هم مي تواند فعاليتي انفرادي باشد و هم فعاليتي گروهي. از سوي ديگر، يادگيري الکترونيکي مي تواند به صورت پيوسته يا گسسته صورت گيرد. از اواسط دهه 90 شاهد گستردگي رو به رشد دوره ها و پروژه هاي يادگيري الکترونيکي بوده ايم، با وجود اين، پژوهش هاي جديد حاکي از ناکامي بسياري از پروژه هاي بزرگ و معروف در دستيابي به هدف هاي خود اس

ضرورت انجام طرح

بدون شناخت كلي از رويدادهاي گذشته تحولات آموزشي، اصلاح و تغييرمستمري وجود نخواهد داشت و بدون ارزيابي عملكرد بر اساس مولفه ها و شاخصهاي كليدي، اصلاح و تغيير مداومي درمسير توسعه و ارتقاي كيفيت آموزشی صورت نخواهد پذيرفت. نظام ارزيابي عملكرد مناسب مي تواند شايستگي ها را در جهت توسعه يك سازمان به صورت مناسب بكار گيرد یک برنامه فعالیت آموزشی تنها زمانی میتواند ارزشمندی خود را توجیه کند که شواهد قابل اطمینان و معتبری در مورد تاثیر آموزش بر بهبود رفتار و عملکرد شرکت کنندگان و بالطبع منافع سازمانی عرضه کند. این امر به جنبه مهمی از آموزش و ارزشیابی آموزش اشاره دارد که معمولاً از آن با عنوان « اثربخشی آموزش» یا « ارزیابی اثربخشی آموزش» یاد می شود

کاربردهای متصور از تحقیق

مهمترین نتایج مورد انتظار در این تحقیق عبارتند از :

  • دستیابی به سیستمی جامع و کامل در زمینه تحلیل استراتژیک یادگیری الکترونیکی
  • معرفی مهمترین مولفه ها و شاخصهای مرتبط با تحلیل استراتژیک یادگیری الکترونیکی
  • بررسی و کشف نقاط ضعف و قوت ، فرصت و تهدید سیستم یادگیری الکترونیکی

 

بازدیدها: 9

18,000 تومان