تحقیق و مقاله شناسايي شاخص ها و اولويت بندي سلسله مراتبي و تعالي ايجاد انگيزش در تيم هاي استراتژيك (مورد كاوي:شركت مهندسي و توسعه گاز ايران

مقاله با عنوان عوامل موثر بر کار تیمی در شرکت  

بيان مسأله

مسائلی که در اثر عدم انجام کار تیمی گریبان سازمان را می گیرد به گونه ای هستند که در دنیای رقابتی امروز مشکلات زیادی را به وجود  می آورند. اولین مسئله عدم توانایی سازمان برای پیدا کردن راه حل های مفید برای چالش های پیش روی سازمان است. اعضای تیم در کنار هم به شناسایی مشکل پرداخته و به دنبال ارائه راه‌حل‌های جایگزین هستند و مزایا و معایب هر روش را می‌سنجند.  و در صورت عدم وجود کار تیمی این مشکل می تواند ضربه ای جبران ناپذیری وارد کند.

مسئله دوم این است که در صورت عدم وجود کار تیمی   از بین رفتن  تعامل کافی میان کارکنان از یک سو و از سوی دیگر عدم همکاری میان کارکنان مختلف برای غلبه بر چالش های فرارویی سازمان های دولتی باعث عقب ماندگی فنی، تکنولوژیکی و انسانی-بهره وری سازمان می گردد. اگر کار تیمی در یک سازمان انجام نشود، مدیران قادر نیستند بهترین استعدادهای کارکنان خود را شناسایی و آشکار کرده و بهترین نتایج ممکن را از طریق کار مشارکتی تحقق بخشند.زیرا فعالیت تیمی منجر به ایجاد روابط جدید میان افراد در محل کار می‌شود و مدیران را در کشف مهارت‌هایی که قبلا به واسطه انجام وظایف شغلی و در قالب شرح شغل قابل مشاهده نبودند، یاری می‌رساند.

تعاریف عملیاتی :

تیم استراتژیک: مجموعه از دو نفر یا بیشتر که دارای یک دستورالعمل برای انجام یک کار هستند.

کار تیمی: بیش از دو نفر درگیر در کار هستند و با هم در یک زمینه فعالیت می کنند.

ارتباطات: در یک گروه  دو نفر از طریق روش های نوین ارتباطی مثل اینترنت، کامپیوتر و یا روش های سنتی ارتباطی مثل جلسه حضوری و نامه با هم در ارتباطند.

رهبری شایسته:  فردی که دارای دو ملاک زیر باشد: یک:  زیر مجموعه اش به عنوان یک فرند توانمند از او یاد کنند و دوم سازمان با مدیریت او پیشرفت کرده باشد.

– اهداف مشخص تحقيق (شامل اهداف آرماني، کلی، اهداف ويژه و كاربردي) :

هدف اصلی تحقیق: شناسايي شاخص ها و اولويت بندي سلسله مراتبي تيم هاي استراتژيك در شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران

اهداف فرعی تحقیق:

  • شناخت رابطه میان ارتباطات و کارتیمی شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران
  • شناخت رابطه آیا میان هماهنگی و کارتیمی شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران
  • شناخت رابطه پشتیبانی متقابل و کارتیمی شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران
  • شناخت رابطه میان همبستگی و کارتیمی شرکت توسعه و مهندسی گاز ایران

 

 

بازدیدها: 6

18,000 تومان