تحقیق و پروپوزال آماده بررسی مقایسه ­ای هوش هیجانی در سالمندان موفق و ناموفق

پروپوزال و تحقیق با موضوع  هوش هیجانی

پروپوزال آماده هوش هیجانی :  با موضوع بررسی مقایسه­ای هوش هیجانی در سالمندان موفق و ناموفق شهرستان رفسنجان

فرمت فایل پروپوزال و تحقیق با موضوع هوش هیجانی : فایل ورد word  –  قابل ویرایش

تعداد صفحات پروپوزال هوش هیجانی : 22 صفحه

گرید بندی این فایل با توجه به بازخورد گرفته شده از کاربران : خوب

1)    مقدمه پروپوزال آماده هوش هیجانی

امروزه هوش هیجانی دو حوزه ی گسترده دارد. یکی جنبه روان‏شناختی که در آن هوش هیجانی به عنوان یک ویژگی یا خصیصه شخصیتی به محسوب می شود و دیگری تحقیقاتی تجربی هستند که به صورت دقیق و جامع این مفهوم را مورد مطالعه قرار داده و روش های ارزیابی معتبری برای سنجش آن ارئه کرده‏اند. گسترش روزافزون استفاده از هوش هیجانی در زمینه‏های مختلف نظیر آسیب‏شناسی روانی، تعلیم و تربیت، روابط بین‏فردی، موفقیت و عدم موفقیت، رضایت حرفه‏ای و شغلی، سلامت جسمی و بهزیستی روانی نشان می‏دهد که توجه به این مفهوم در کنار هوش منطقی و شناختی روز به روز گسترش یافته است، اما با وجود این گسترش در مورد تعریف و نحوه سنجش آن، تنوع و تفاوتهایی در بین پژوهشگران دیده می‏شود(شاپیرو، 1997؛ ویزینگر، 1998؛ بول و وایتهد، 1992؛ به نقل از کوهن و همکاران[1]، 2009). از نظر تاریخی هوش هیجانی ریشه در مفهوم هوش اجتماعی دارد که برای اولین بار ثراندیک در سال 1920 مطرح کرد(گل پرور و همکاران، 1384). ثراندیک هوش هیجانی را توانایی مهم و مدیریت انسانها برای عمل به شیوه‏ای خردمندانه در روابط انسانی تعریف کرده است. پس از ثراندیک، گاردنر(1993) هوش اجتماعی را به عنوان یکی از هفت حیطه در نظریه هوش چندگانه خود معرفی کرد(اسعدی و همکاران، 1389). به نظر گاردنر هوش اجتماعی متشکل از هوش درون ‏فردی و بین‏فردی است. هوش درون‏فردی، توانایی هوشی فرد برای مواجهه با خویشتن و توانایی ابراز مجموعه‏ای‏ پیچیده و کاملا متمایز از احساسات است. در مقابل هوش بین‏فردی با توانایی هوشی فرد برای مواجهه با دیگران و توانایی احساس کردن و تمیز قایل شدن در بین دیگر افراد و به ویژه بین اخلاق، منش، انگیزه و هدف و نیت آنهاست(P.J.Cooper & J.Goodyer، 1993). هوش هيجاني، مؤلفه تازه اي است كه محققان بسياري به كاربرد آن در امور مختلف علاقمندند، تئوري هاي هوش هيجاني ديدگاه نويني را درباره پيش بيني عوامل موفقيت در زندگي، از جمله مقابله كارآمد با عوامل فشارزا فراهم مي آورد. هوش هيجاني بيانگر ابعاد هيجاني، شخصيتي و اجتماعي هوش است كه اغلب بر فعاليت هاي روزمره مهمتر از ابعاد شناختي مورد توجه قرار گرفته است(گلمن، 1998؛ به نقل از هویزاوی و عنایتی، 1389)

[1]M.A Cohen et.al.

……………………..

…………………..

…………………

بیان مسأله تحقیق هوش هیجانی

عبارت هوش هیجانی ابتدا در سال 1985 توسط وین پین[1] مطرح و توسط دانیل گلمن[2] در سال 1995 محبوبیت یافت. بیشترین پژوهش ها در این زمینه توسط پیتر سالووي[3] و جان مایر[4] در دهه 90 صورت گرفته است( به نقل از رفتار و همکاران، 1390). سالوی و مایر پس از گاردنر از اولین کسانی بودند که مفهوم هوش هیجانی را معرفی و مطرح کردند. آن ها معتقدند هوش هیجانی توانایی افراد برای مواجهه با هیجان های خودمی باشد

[1] Vian pin

[2] Golman

[3] Salovey

[4] Mayer

…………………….

…………………..

………………….

)    ضرورت تحقیق

امروزه پدیده ی سالمندی با همه ابعاد روانی، اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی از جمله مسائل جدی و چالش زا برای خانواده ها به طور اخص و برای جامعه به طور اعم، در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته شده است. حدود دو سوم کل سالمندان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند و تا سال 2025 این آمار به 75 درصد خواهد رسید. ایران در حال حاضر با پشت سر گذاشتن تغییر ساختار جمعیتی، طبق سرشماری سال 1385 با داشتن بیش از 27/7 درصد سالمند بالای 60 سال به کشوری رو به سالخوردگی تبدیل شده است و تا 15 سال آینده این رقم به 7/10 درصد خواهد رسید………………….

…………………

………………….

…………….. دانلود پروپوزال آماده و تحقیق با موضوع  هوش هیجانی

پیشینه پژوهش

اخیراً تحقیقات گسترده اي در خصوص اختلال در هوش هیجانی و اثرات آن بر کیفیت زندگی، موفقیت شغلی و تحصیلی، مقاومت در برابر استرس، سلامتی و کیفیت روابط اجتماعی و ازدواجی صورت گرفته است. این مطالعات از تأثیر هوش هیجانی بر موفقیت و شادکامی در زندگی حکایت دارد (نلیس و همکاران[1]، 2009).  همچنین تحقیقات گسترده اي ارتباط مثبت بین ویژگی هوش هیجانی و متغیرهاي مربوط به سلامت روان (براي مثال

[1] Nelis et. Al……………………..

…………………

………………..

فرضیات پژوهش

  • بین ویژگی­های دموگرافیک و سالمندی موفق رابطه وجود دارد.
  • سالمندان موفق در مقایسه با سالمندان ناموفق، دارای میزان هوش هیجانی بیشتری می باشند.
  • سالمندان موفق در مقایسه با سالمندان ناموفق، شادکامی بیشتری دارند.
  • سالمندان موفق در مقایسه با سالمندان ناموفق دارای رضایت از زندگی بیشتری می باشند.

اهداف پژوهش پروپوزال آماده هوش هیجانی

هدف اصلی این تحقیق، شناسایی مقایسه ای هوش هیجانی در سالمندان موفق و ناموفق شهرستان رفسنجان است. همچنین اهداف فرعی عبارتند از:

……………………

………………..

……………. دانلود پروپوزال آماده و تحقیق با موضوع  هوش هیجانی

متغیرهای تحقیق

  • هوش هیجانی
  • شادکامی سالمندان
  • رضایت از زندگی سالمندان

2)    روش انجام تحقیق

تحقیق حاضر از نوع مقطعی مقایسه­ای می باشد. با استفاده از پرسش­نامه­های سلامت عمومی و رضایت از زندگی سالمندان موفق را از ناموفق مشخص می­کنیم………….

…………………….

………………..

……………….

دانلود پروپوزال وتحقیق با موضوع هوش هیجانی

برای دانلود این نمونه پروپوزال آماده روی دکمه خرید کلیک و مراحل پرداخت آنلاین را تکمیل کنید .

در صورتی بروز مشکل در دانلود پروپوزال آماده و تحقیق با موضوع  هوش هیجانی یا عدم آشنایی با خرید آنلاین با پشتیبانی سایت از طریق پیام رسال واتس آپ به شماره 09332978858 پیامدهید.

بازدیدها: 386

22,000 تومان