نمونه کامل طرح جابر اول ابتدایی مورچه ها به انضمام دفتر کارنما و آموزش کامل تنظیم کارتو پلاست

نمونه کامل طرح جابر اول ابتدایی مورچه ها به انضمام دفتر کارنما و آموزش کامل تنظیم کارتو پلاست  در قالب فایل آماده و کامل و قابلیت ویرایش و فایل های کامل آموزشی

تیم تخصصی ebayfa پیشرو در ارائه بهترین نمونه های برگزیده طرح جابربن حیان در سراسر کشور و ارائه دهنده نمونه هایی از طرح جابر است که تاکنون در هیچ سازمانی ارائه نشده اند ، می باشد. طرح حاضر  نمونه کامل طرح جابر اول ابتدایی می باشد که توسط تیم تخصصی ما ارائه شده است و فرهنگیان محترم می توانند از آن استفاده نمایند.

نمونه کامل طرح جابر اول ابتدایی شامل موارد زیر می باشد :

·        عکس ها و پوستر های مربوط به طرح جابربن حیان در رابطه با مورچه ها

·        تابلوی نمایش مربوط به طرح جابربن حیان در رابطه با مورچه ها

·        تصاویر مربوط به طرح جابربن حیان در رابطه با مورچه ها

·        مستندات آموزشی قابل قبول مربوط به طرح جابربن حیان در رابطه با مورچه ها

·        آنچه در نمونه کامل طرح جابر اول ابتدایی وجود دارد بر اساس آخرین بخشنامه های ارسالی از سازمان آموزش و پرورش پیرامون طرح جابربن حیان در رابطه با مورچه ها می باشد.

بخش هایی از این مطلب

ساختمان مورفولوژیکی مورچه

مورچه ها گرچه از نظر اندازه ظاهری با یکدیگر فرقهای زیادی دارند، ولی از جهت شکل ظاهری کم و بیش شبیه یکدیگر هستند. بر روی سر مورچه یک جفت شاخک یا آنتن وجود دارد. این شاخکها مدام حرکت می کنند، زیرا اینها شاخکهای معمولی نیستند. بلکه اندامهای بویایی جانور به شمار می روند. بنابراین مورچه در عین حال که فاقد بینی است، ولی حس بویایی دارد. شاخکها همچنین به مورچه کمک می کنند تا مورچه های دیگر را بشناسد و با آنها ارتباط برقرار کند.

سر مورچه شامل مغز، یک جفت چشم مرکب و آرواره های قوی و دهان است. علاوه بر چشم مرکب، بیشتر مورچه ها دارای اندام بینایی دیگری به نام چشم ساده هستند. بین شکم و تنه این حشرات پایه ای وجود دارد که به وسیله آن شکم می تواند حرکات زیادی در جهات مختلف انجام دهد. مورچه های کارگر دارای سرکوچکی هستند، در صورتی که نرماده ها دارای سری بزرگ می باشند. آرواره های این حشره نسبتاً قوی است و پاهایش به چنگال ختم می شوند.

بالهای جنس ماده حشره مذکور پس از جفت گیری می افتند. عمر مورچه های کارگر ۸ تا ۱۰ماه، مورچه ملکه یک سال و مورچه های نر ماده فقط دو هفته است. یعنی پس از جفتگیری با ماده می میرنداطلاعات کامل در مورد زندگی مورچه ها

تقریباً تمام مناطق کره زمین مورچه دارد. فقط مناطقی مانند جزایر دور افتاده و غیرقابل دسترسی استثنا هستند. مورچه به بیشتر محیط زیست‌های زمین چیره گشته ‌است و در بیشتر محیط زیست‌ها توانایی زندگی دارد. این موجود ۱۵-۲۰٪ موجودات زنده خشکی زی زمین را تشکیل می‌دهد. علت موفقیت آنها به زندگی اجتماعی، توانایی بالای انطباق پذیری و توانایی تغییر دادن محیط زیستشان و بهره برداری از منابع و دفاع از یکدیگر برمی‌گردد. انواع مورچه ها به صورت‌های مختلفی مانند زندگی انگلی و برده داری، همزیستی مسالمت آمیز و تکامل یافته‌اند.

مورچه‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر از فرومون استفاده می‌کنند. این سیگنال‌های شیمیایی در مورچه‌ها نسبت به سایر نازک بالان تکامل یافته تر است. همانند سایر حشرات مورچه‌ها برای تشخیص بوی فرومون، از شاخکهای بلند و نازکِ متحرّک خود استفاده می‌کنند. مورچه بوسیله دو شاخک خود اطلاعاتِ لازم در مورد جهت و شدت بو را استخراج می‌کند. از آنجایی که اغلب مورچه‌ها در روی سطح زمین زندگی می‌کنند، از سطح خاک برای بر جا گذاشتن رد فرومون استفاده می‌کنند تا دیگر مورچه‌ها نیز بتوانند آنرا دنبال کنند. در گونه‌هایی که بصورت گروهی کاوش می‌کنند مورچه‌ای که غذا پیدا می‌کند یک رَد فرومون در مسیر بازگشت به لانه برجای می‌گذارد و این مسیر بوسیله دیگر مورچه‌ها دنبال می‌شود، پس از بازگشتِ مورچه‌های دیگر با غذا، این مسیر تقویت می‌شود. هنگامی که منبع غذا تمام می‌شود، دیگر رَد جدیدی توسط مورچه‌ها، در مسیر بازگشت گذاشته نمی‌شود و بوی فرومون به آرامی محو می‌شود. این عمل باعث می‌شود که مورچه‌ها با تغییرات محیط خود را هماهنگ کنند. به طور مثال هنگامی که یک مسیر مشخص شده به سمت منبع غذایی توسط یک مانع سد می‌شود مورچه‌ها مسیر را رها می‌کنند تا مسیر جدیدی پیدا کنند. اگر مورچه‌ای موفق شود، رَد جدیدی بر جای می‌گذارد که شامل مسیر کوتاه تری به لانه می‌باشد. مسیرهای موفق به سمت منبع غذا بوسیله سایر مورچه‌ها دنبال می‌شوند و مسیرهای بهتر تقویت می‌شوند تا در نهایت بهترین مسیر پیدا شود.

نکته طلایی در رابطه با نمونه کامل طرح جابر اول ابتدایی :

در پروژه حاضر دفتر کارنما به صورت نمونه در قالب ورد و قابل ویرایش نیز وجود دارد که در این دفتر کارنما بخش هایی جهت نگارش موارد زیر تعبیه شده است :

  1. مقدمه
  2. موضوع پروژه حیان در رابطه با مورچه ها
  3. زمان صرف شده برای انجام پروژه مورچه ها
  4. مشکلات پروژه مورچه ها
  5. راه حل ها پروژه مورچه ها
  6. مطالعه آماري ( آمار ) پروژه مورچه ها
  7. نوع پروژه مورچه ها
  8. تحقیق پروژه مورچه ها
  9. طرح مسئله پروژه مورچه ها
  10. ارائه فرضیه پروژه مورچه ها
  11. ثبت نتایج پروژه مورچه ها
  12. نتیجه گیري پروژه مورچه ها
  13. وسایل مورد نیاز پروژه مورچه ها
  14. نتیجه گیري پروژه مورچه ها
  15. سپاسگزاري پروژه مورچه ها
  16. مدیریت زمان پروژه مورچه ها
  17. جمع آوري اطلاعات پروژه مورچه ها
  18. فرضیه سازي پروژه مورچه ها
  19. تعیین متغیرها پروژه مورچه ها
  20. ثبت و سازماندهی نتایج پروژه مورچه ها

آموزش تکمیلی درباره این نمونه کامل طرح جابر اول ابتدایی :

در این طرح جابر مطالب آموزشی کاملی به قرار زیر موجود است :

تابلوی نمایش پروژه طراحی و ساخت در رابطه با مورچه ها

تابلوی نمایش جمع آوری و طبقه بندی در رابطه با مورچه ها

تابلو نمایش آزمایش در رابطه با مورچه ها

تابلو نمایش علمی تحقیق مدل نمایش در رابطه با مورچه ها

انتخاب موضوع پروژه در رابطه با مورچه ها

بروشور راهنماي والدين در رابطه با مورچه ها

جدول زمانبندی پروژه آزمایش در رابطه با مورچه ها

راهنماي پروژه علمي در رابطه با مورچه ها

فرم داوری  جمع آوری در رابطه با مورچه ها

ملاک های توصیفی داوری آزمایش در رابطه با مورچه ها

فرم داوری آزمایش در رابطه با مورچه ها

نقش ها و مسئولیت ها در رابطه با مورچه ها

برای خرید و دانلود این نمونه کامل طرح جابر اول ابتدایی اقدام نمایید .

بازدیدها: 56

7,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *