پرسشنامه¬ی ادراک از ساختار کلاس درس بلک¬برن(1998)

پرسشنامه درباره ادراک از ساختار کلاس درس

این پرسشنامه شامل 26 سوال می­باشد. مقیاس ادراک از ساختارکلاس درس سه خرده مقیاس وظایف انگیزشی، حمایت خودمختارانه و ارزشیابی تبحری را شامل می شود، که بلک برن(1998) آن را تهیه کرده است. مقیاس وظایف انگیزشی دارای 10 گویه، حمایت خودمختارانه 5 گویه، و مقیاس ارزشیابی تبحری 11 گویه است.

پایایی و روایی

حجازی، نقش و سنگریبرای اعتباره سازه از تحلیل عامل تأییدی استفاده کردند و شاخص نیکویی برازش 92/0GFI=، 89/0  AGFI=و 06/0SRMR= را گزارش نمودند. این شاخص­های نیکویی برازش تناسب کامل الگو با داده­های مشاهده شده را تأیید کرد. همچنین حجازی، نقش و سنگری(1388) میزان آلفای کرونباخ این سه مقیاس را به ترتیب 71/0، 86/0 و 68/0 نشان داده­اند.

ردیف عبارت کاملاً

مخالفم

مخالفم نمی دانم موافقم کاملاً

موافقم

1 در کلاس فقط تعداد معدودی از دانش آموزان می توانند نمرات بالا بگیرند .          
2 معلمان در کلاس از چند روش برای نمره دادن استفاده می کنند( آزمون ها ، پروژه ها …)          
3 امتحانات براساس آن چیزی است که در کلاس­ها تدریس می شود.          
4 دانش آموزان مجبورند با یکدیگر رقابت کنند تا نمره­های بالاتری در کلاس بگیرند .          
5 در کلاس نمره­های تکالیف و آزمون های دانش آموزان محرمانه نگه داشته می شود .          
6 در کلاس وقتی دانش آموزان اشتباه می کنند با آنها محترمانه رفتار می شود .          
7 در کلاس معلمان منصفانه نمره می دهند .          
8 معلمان به پیشرفت من در کلاس توجه می کند .          
9 فقط دانش آموزان با نمرات بالا می توانند خود را به سرعت با کلاس­ها هماهنگ کنند .          
10 در کلاس معلمان دانش ­آموزان را ، تشویق به تلاش کردن برای یادگیری می کنند.          
11 معلمان درباره چگونگی برنامه ریزی برای رسیدن به هدف های این کلاس توضیح        می دهند .          

بازدیدها: 8

18,000 تومان