پرسشنامه با موضوع بازاریابی دهان به دهان
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
بازاریابی دهان به دهان فعالیتی است که از طریق دادن اطلاعات یک مشتری به دیگر مشتریان آنها را راهنمایی اطلاعاتی میکند
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از بازاریابی دهان به دهان نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 23 گویه ای پرسشنامة بازاریابی دهان به دهان
به دو طریق می توان از تحلیل این پرسشنامه استفاده کرد.
- تحلیل بر اساس مولفههای پرسشنامه
- تحلیل بر اساس میزان نمره به دست آمده
تحلیل بر اساس مولفه های پرسشنامه
به این ترتیب که ابتدا پرسشنامهها را بین جامعه خود تقسیم و پس از تکمیل پرسشنامهها داده ها را وارد نرم افزار اس پی اس اس کنید. البته قبل از وارد کردن داده ها شما باید پرسشنامه را در نرم افزار اس پی اس اس تعریف کنید و سپس شروع به وارد کردن داده ها
چگونگی کار را برای شفافیت بیشتر به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم
مرحله اول. وارد کردن اطلاعات تمامی سوالات پرسشنامه ( دقت کنید که شما باید بر اساس طیف لیکرت عمل کنید .
مرحله دوم. پس از وارد کردن داده های همه سوالات، سوالات مربوط به هر مولفه را کمپیوت(compute) کنید. مثلا اگر مولفه اول X و سوالات آن 1 تا 7 است شما باید سوالات 1 تا 7 را compute کنید تا مولفه x ایجاد شود.
مرحله سوم. حالا شما هم مولفهها را به وجود آورده اید و هم متغیر اصلی تحقیق را؛ حالا می توانید از گرینه آنالیز هر آزمونی که می خواهید برای این پرسشنامه( متغیر) بگیرید.
سوالات:
خیلی کم | کم | متوسط | زیاد | خیلیزیاد | |
تبلیغات دهانبهدهان | |||||
1. آيا اين برند از سوي ديگران به شما معرفي شده است؟ | |||||
2. آيا در شبكه هاي اجتماعي آنلاين راجع به اين برند تبليغي از سوي كاربران صورت گرفته بود؟ | |||||
3. آيا اين برند را به ديگران توصيه خواهيد كرد؟ | |||||
4. آيا ويژگيهاي اين برند شبيه همان چيزي است كه تعريفش را شنيده بوديد؟ | |||||
5. آيا تبليغات دهان به دهان در انتخاب اين محصول توسط شما تاثير داشته است؟ | |||||
6. آيا تاثير تبيلغات دهان به دهان راجع به اين محصول را بيشتر از تبيلغات مرسوم از طريق رسانه هاي عمومي مي دانيد؟ |
بازدیدها: 8