پرسشنامه استاندارد مقیاس اضطراب ریاضی برای کودکان (MASC)(.

پرسشنامه با موضوع اضطراب ریاضی

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه

اضطراب رياضي: بنا به تعريف توبايس و ويسراد اضطراب رياضي به عنوان ترس ، احساس عدم سازماندهي ذهني يك نوع فلج ذهني و گونه اي درماندگي تعريف مي شود كه در برخي افراد هنگامي كه با يك تكليف رياضي مواجه مي شوند ديده مي شود . اين ترس هم به لحاظ عاطفي وهم به لحاظ شناختي نسبت به مفاهيم و تكاليف رياضي اتفاق مي افتد

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه

اضطراب رياضي : اين مفهوم به عنوان متغير وابسته در اين پژوهش به كار رفته و توسط پرسشنامه ي اضطراب رياضي براي كودكان( MASC ) چيو و هنري مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مولفه های پرسشنامه و پرسشنامه:

این مقیاس اضطراب ریاضی را در 4 بعد:

1-اضطراب یادگیری ریاضی:گویه های 1و5و6و7و8و9

2- اضطراب حل مسأله  ریاضی: گویه های 2و10و11و3و13و14

3- اضطراب معلم ریاضی: گویه های 4و12

4- اضطراب ارزیابی ریاضی: گویه های 15تا22  مورد اندازه گیری قرار می دهد

ردیف گویه ها 1 2 3 4
هیچ کم زیاد بسیار زیاد
1 تهیه کتاب ریاضی        
2 خواندن و تحلیل جدول ها و نمودار ها        
3 گوش دادن به دانش آموزان دیگر در هنگام حل مسائل ریاضی        
4 نگاه کردن به معلم در طول حل مسائل ریاضی در تخته سیاه        
5 حضور یافتن در کلاس ریاضی        
6 ورق زدن کتاب ریاضی        

 

بازدیدها: 11

8,000 تومان