پرسشنامه با موضوع اضطراب ریاضی
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
اضطراب رياضي: بنا به تعريف توبايس و ويسراد اضطراب رياضي به عنوان ترس ، احساس عدم سازماندهي ذهني يك نوع فلج ذهني و گونه اي درماندگي تعريف مي شود كه در برخي افراد هنگامي كه با يك تكليف رياضي مواجه مي شوند ديده مي شود . اين ترس هم به لحاظ عاطفي وهم به لحاظ شناختي نسبت به مفاهيم و تكاليف رياضي اتفاق مي افتد
تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
اضطراب رياضي : اين مفهوم به عنوان متغير وابسته در اين پژوهش به كار رفته و توسط پرسشنامه ي اضطراب رياضي براي كودكان( MASC ) چيو و هنري مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مولفه های پرسشنامه و پرسشنامه:
این مقیاس اضطراب ریاضی را در 4 بعد:
1-اضطراب یادگیری ریاضی:گویه های 1و5و6و7و8و9
2- اضطراب حل مسأله ریاضی: گویه های 2و10و11و3و13و14
3- اضطراب معلم ریاضی: گویه های 4و12
4- اضطراب ارزیابی ریاضی: گویه های 15تا22 مورد اندازه گیری قرار می دهد
ردیف | گویه ها | 1 | 2 | 3 | 4 |
هیچ | کم | زیاد | بسیار زیاد | ||
1 | تهیه کتاب ریاضی | ||||
2 | خواندن و تحلیل جدول ها و نمودار ها | ||||
3 | گوش دادن به دانش آموزان دیگر در هنگام حل مسائل ریاضی | ||||
4 | نگاه کردن به معلم در طول حل مسائل ریاضی در تخته سیاه | ||||
5 | حضور یافتن در کلاس ریاضی | ||||
6 | ورق زدن کتاب ریاضی |
بازدیدها: 11