پرسشنامه بررسی میزان موفقیت استراتژی بازاریابی بانک پارسیان با استفاده از رویکرد تلفیقی کارت امتیازی متوازن و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی “

پرسشنامه با موضوع عوامل موثر بر موفقیت استراتژی بازاریابی و عملکرد سیستم بانکی،

این پرسش نامه در راستای طرح تحقیقاتی فوق و با هدف شناسایی عوامل موثر بر موفقیت استراتژی بازاریابی و عملکرد سیستم بانکی، اولویت بندی متغیرها و شاخص های شناسایی شده و ارزیابی میزان موفقیت بانک پارسیان با درنظر گرفتن مدل اصلی کارت امتیازی متوازن و استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP)،  طراحی شده است.

در ادامه، ابتدا سوالات عمومی جهت بررسی اطلاعات دموگرافیک و جمعیت شناختی نمونه آماری مطرح گردیده، سپس سوالاتی با متد AHP فازی در قالب 4 معیار اصلی عملکردی روش BSC (مالی، مشتریان، فرآیندهای داخلی، رشد و یادگیری) بمنظور رتبه بندی شاخص ها و زیر شاخص های شناسایی شده (در جداول مربوطه) مطرح شده است. اطلاعات استخراجی از این پرسش نامه بصورت کاملا محرمانه، تنها بمنظور تجزیه و تحلیل پایان نامه کارشناسی ارشد اینجانب مورد استفاده قرار گرفته و  نیازی به ذکر اسم و فامیل نمی باشد

بخش دوم پرسش نامه، رتبه بندی شاخص های مربوط به هر یک از ابعاد 4 گانه:

در جداول زیر، شاخص هایی که در ابعاد 4 گانه : مالی، مشتریان، فرآیندهای داخلی و رشد و توسعه؛ شناسایی شده اند بصورت زوجی مقایسه می گردند :

2-1- رتبه بندی شاخص های مربوط به منظر مشتریان :

در جدول زیر، شاخص های : رضایت مشتری، جذب مشتری، حفظ و نگهداری مشتری و سهم از بازار را در راستای منظر مشتریان مدل BSC به لحاظ اهمیت شان در موفقیت استراتژی بازاریابی و عملکرد بانک پارسیان وزن دهی نمایید (درایه های خالی جدول زیر) :

جدول (3) تعیین درجه اهمیت شاخص های منظر مشتریان

منظر مشتری رضایت مشتری جذب مشتری حفظ و نگهداری مشتری سهم از بازار
رضایت مشتری 1      
جذب مشتری 1    
حفظ و نگهداری مشتری 1  
سهم از بازار 1

 

بخش دوم پرسش نامه، رتبه بندی متغیرهای تبیین کننده جهت اندازه گیری هر یک از شاخص ها:

در دو قسمت بالا، به ترتیب عوامل اصلی 4 گانه مدل BSC و شاخص های مربوط به هر یک از ابعاد 4 گانه بررسی گردید. با توجه به اینکه هر یک از شاخص های مربوط به هر یک از عوامل مدل BSC، توسط متغیرهایی اندازه گیری و تبیین می گردند (بعنوان مثال شاخص سودآوری بعنوان یکی از شاخص های بعد مالی توسط متغیرهایی نظیر : بازده دارایی ها، حاشیه سود و …) و اینکه متغیرهای تبین کننده از اهمیت یکسانی در ارزیابی عملکرد و استراتژی های بازاریابی بانک پارسیان برخوردار نمی باشند، لذا در جداول زیر هر یک از متغیرهای مذکور را به لحاظ اهمیت وزن دهی فرمائید :

بازدیدها: 15

18,000 تومان