پرسشنامه با موضوع عوامل موثر بر موفقیت استراتژی بازاریابی و عملکرد سیستم بانکی،
این پرسش نامه در راستای طرح تحقیقاتی فوق و با هدف شناسایی عوامل موثر بر موفقیت استراتژی بازاریابی و عملکرد سیستم بانکی، اولویت بندی متغیرها و شاخص های شناسایی شده و ارزیابی میزان موفقیت بانک پارسیان با درنظر گرفتن مدل اصلی کارت امتیازی متوازن و استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP)، طراحی شده است.
در ادامه، ابتدا سوالات عمومی جهت بررسی اطلاعات دموگرافیک و جمعیت شناختی نمونه آماری مطرح گردیده، سپس سوالاتی با متد AHP فازی در قالب 4 معیار اصلی عملکردی روش BSC (مالی، مشتریان، فرآیندهای داخلی، رشد و یادگیری) بمنظور رتبه بندی شاخص ها و زیر شاخص های شناسایی شده (در جداول مربوطه) مطرح شده است. اطلاعات استخراجی از این پرسش نامه بصورت کاملا محرمانه، تنها بمنظور تجزیه و تحلیل پایان نامه کارشناسی ارشد اینجانب مورد استفاده قرار گرفته و نیازی به ذکر اسم و فامیل نمی باشد
بخش دوم پرسش نامه، رتبه بندی شاخص های مربوط به هر یک از ابعاد 4 گانه:
در جداول زیر، شاخص هایی که در ابعاد 4 گانه : مالی، مشتریان، فرآیندهای داخلی و رشد و توسعه؛ شناسایی شده اند بصورت زوجی مقایسه می گردند :
2-1- رتبه بندی شاخص های مربوط به منظر مشتریان :
در جدول زیر، شاخص های : رضایت مشتری، جذب مشتری، حفظ و نگهداری مشتری و سهم از بازار را در راستای منظر مشتریان مدل BSC به لحاظ اهمیت شان در موفقیت استراتژی بازاریابی و عملکرد بانک پارسیان وزن دهی نمایید (درایه های خالی جدول زیر) :
جدول (3) تعیین درجه اهمیت شاخص های منظر مشتریان
منظر مشتری | رضایت مشتری | جذب مشتری | حفظ و نگهداری مشتری | سهم از بازار |
رضایت مشتری | 1 | |||
جذب مشتری | – | 1 | ||
حفظ و نگهداری مشتری | – | – | 1 | |
سهم از بازار | – | – | – | 1 |
بخش دوم پرسش نامه، رتبه بندی متغیرهای تبیین کننده جهت اندازه گیری هر یک از شاخص ها:
در دو قسمت بالا، به ترتیب عوامل اصلی 4 گانه مدل BSC و شاخص های مربوط به هر یک از ابعاد 4 گانه بررسی گردید. با توجه به اینکه هر یک از شاخص های مربوط به هر یک از عوامل مدل BSC، توسط متغیرهایی اندازه گیری و تبیین می گردند (بعنوان مثال شاخص سودآوری بعنوان یکی از شاخص های بعد مالی توسط متغیرهایی نظیر : بازده دارایی ها، حاشیه سود و …) و اینکه متغیرهای تبین کننده از اهمیت یکسانی در ارزیابی عملکرد و استراتژی های بازاریابی بانک پارسیان برخوردار نمی باشند، لذا در جداول زیر هر یک از متغیرهای مذکور را به لحاظ اهمیت وزن دهی فرمائید :
بازدیدها: 15