پرسشنامه در باره تاثیر اقدام پژوهی بردانش فراشناختی
6- 10 سال 5
ردیف | گویه ها | هرگز | به ندرت | گاهی اوقات | غالباً | همیشه | |
دانش بیانی
|
1 | در زمان تدریس ضعف ها و استعدادهای هوشی دانش آموزان را در نظر می گیرم. | * | ||||
2 | دانش آموزانم را باارائه تکالیف و فعالیت های کلاسی از اینکه چه نوع اطلاعاتی برای یادگیری آن ها مهم تر است آگاه می کنم . | * | |||||
3 | در هنگام تدریس با علامت گذاري ، حاشيه نويسي و خلاصه نویسی ، مطالب را به خوبی برای دانش آموزان سازماندهی می کنم. | * | |||||
4 | با تأکید بر اهداف و فعالیت های مورد انتظار در هر درس ،دانش آموزان را از انتظاراتی که درارتباط با یادگیری از آن ها دارم،آگاه می کنم. | * | |||||
5 | قبل از تدریس هر درس از طریق مرور و خلاصه ای از مطالب پایه ای مربوط به آن درس، سعی بر یادآوری بیشتر مطالب برای دانش آموزان دارم. | * | |||||
6 | برای تعیین میزان یادگیری دانش آموزان به ارزیابی ونظارت مستمر آن ها می پردازم . | * | |||||
7 | از دانش آموزان برای مشخص شدن اینکه چقدر مطالب را درک کرده اند پرسش می کنم . | * | |||||
8 | سعی می کنم با ارتباط بیشتر و بهتر با دانش آموزان وشناسایی علایق آن ها مطالب آموزشی را برایشان جذاب تر کنم .
|
* | |||||
دانش زمینه ای | 9 | در تدریس برای ارتباط آموخته های قبلی با مطالب جدید با مرور ویادآوری مطالب توسط دانش آموزان برپیش زمینه های دانشی آن ها تاکید بسیاری دارم. | * | ||||
10 | سعی می کنم قبل از آموزش در دانش آموزان ایجادانگیزه کنم. | * | |||||
11 | سعی دارم برتوانایی های ذهنی دانش آموزان برای جبران ضعف هایشان در یادگیری بیشتر تاکید کنم تابه جای یادگیری طوطی وار مطالب ،به درک مفهومی آن بپردازند. | * |
بازدیدها: 2