پرسشنامه “تاثیر اقدام پژوهی بردانش فراشناختی معلمان مقطع ابتدایی استان البرز

پرسشنامه در باره تاثیر اقدام پژوهی بردانش فراشناختی

6- 10 سال  5

  ردیف گویه ها هرگز به ندرت گاهی اوقات غالباً همیشه
دانش بیانی

 

1 در زمان تدریس ضعف ها و استعدادهای هوشی دانش آموزان را در نظر می گیرم.         *
2 دانش آموزانم را باارائه تکالیف و فعالیت های کلاسی  از اینکه چه نوع اطلاعاتی برای یادگیری آن ها  مهم تر است آگاه می کنم .       *  
3 در هنگام تدریس با علامت گذاري ، حاشيه نويسي و خلاصه نویسی ، مطالب را به خوبی برای دانش آموزان سازماندهی می کنم.   *      
4 با تأکید  بر اهداف و فعالیت های مورد انتظار در هر درس ،دانش آموزان را از انتظاراتی که درارتباط با یادگیری از آن ها دارم،آگاه     می کنم.       *  
5 قبل از  تدریس هر درس از طریق مرور و خلاصه ای از  مطالب پایه ای مربوط به آن درس، سعی بر یادآوری بیشتر مطالب برای دانش آموزان دارم.     *    
6 برای تعیین  میزان یادگیری دانش آموزان به ارزیابی ونظارت مستمر آن ها می پردازم .         *
7 از دانش آموزان برای مشخص شدن اینکه چقدر مطالب را درک کرده اند پرسش می کنم .       *  
8 سعی می کنم با ارتباط بیشتر و بهتر با دانش آموزان وشناسایی علایق آن ها مطالب آموزشی را برایشان جذاب تر کنم .

 

        *
دانش زمینه ای 9 در تدریس برای ارتباط آموخته های قبلی با مطالب جدید با مرور ویادآوری مطالب توسط دانش آموزان برپیش زمینه های دانشی آن ها تاکید بسیاری دارم.         *
10  سعی می کنم  قبل از آموزش در دانش آموزان ایجادانگیزه کنم.     *    
11 سعی دارم برتوانایی های ذهنی دانش آموزان برای جبران ضعف هایشان در یادگیری بیشتر تاکید کنم تابه جای یادگیری طوطی وار مطالب ،به درک مفهومی آن بپردازند.         *

بازدیدها: 2

18,000 تومان