پرسشنامه پیرامون خود نظم دهی تحصیلی:
برای سنجش خود نظم بخشی تحصیلی از پرسشنامه ای منظور سنجش خودنظم بخشی تحصیلی ساخته و اعتبار یابی شده است استفاده خواهیم کرد. . ساخت و تنظیم این پرسشنامه از طریق مطالعه ماده های برخی از پرسش نامه های خارجی و مصاحبه با تعدادی از دانش آموزان متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز و نهایتاً تحلیل عاملی اکتشافی بدست آمد و دارای 30 سوال و شش عامل با عنوان راهبرد حافظه (5 ماده)، هدف گزینی (3 ماده)، خودارزیابی (6 ماده)، کمک خواهی (6 ماده)، مسئولیت پذیری (4 ماده) و سازماندهی (6 ماده) تشکیل شده است.
نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت می باشد که برای گزینه های «کاملاً موافقم»، «موافقم»، «بی نظرم»، «مخالفم» و «کاملاً مخالفم» به ترتیب امتیازات 5، 4، 3، 2 و 1 در نظر گرفته می شود: این پرسشنامه دارای 6 خرده مقیاس بوده که در جدول زیر خرده مقیاس ها و نیز شماره سوالات مربوط به هر خرده مقیاس ارائه شده است:
1= هرگز 2= به ندرت 3= گاهی اوقات 4= معمولاً 5- اکثر اوقات 6= همیشه | |||||||
براي به ياد آوردن مطالب درسي از كارتهاي يادداشت استفاده ميكنم. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
از مطالب خوانده شده خلاصه بر ميدارم. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
از مطالب كلاس خلاصه نويسي ميكنم. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
براي يادگيري بهتر، كلمات را در ذهن مجسم ميكنم. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
هنگام مطالعه، سئوالاتي را طرح ميكنم و به آنها پاسخ ميدهم. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
براي تكاليف درسي روزانه يك جدول مفصل تهيه ميكنم. | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
بازدیدها: 1