پرسشنامه خود تنظيمي تحصيلي

پرسشنامه پیرامون خود نظم دهی تحصیلی:

 

برای سنجش خود نظم بخشی تحصیلی از پرسشنامه ای  منظور سنجش خودنظم بخشی تحصیلی ساخته و اعتبار یابی شده است استفاده خواهیم کرد. . ساخت و تنظیم این پرسشنامه از طریق مطالعه ماده های برخی از پرسش نامه های خارجی و مصاحبه با تعدادی از دانش آموزان متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز و نهایتاً تحلیل عاملی اکتشافی بدست آمد و دارای 30 سوال و شش عامل با عنوان راهبرد حافظه (5 ماده)، هدف گزینی (3 ماده)، خودارزیابی (6 ماده)، کمک خواهی (6 ماده)، مسئولیت پذیری (4 ماده) و سازماندهی (6 ماده) تشکیل شده است.

نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت می باشد که برای گزینه های «کاملاً موافقم»، «موافقم»، «بی نظرم»، «مخالفم» و «کاملاً مخالفم» به ترتیب امتیازات 5، 4، 3، 2 و 1 در نظر گرفته می شود: این پرسشنامه دارای 6 خرده مقیاس بوده که در جدول زیر خرده مقیاس ها و نیز شماره سوالات مربوط به هر خرده مقیاس ارائه شده است:

1= هرگز         2= به ندرت       3= گاهی اوقات        4= معمولاً        5- اکثر اوقات      6= همیشه
براي به ياد آوردن مطالب درسي از كارت­هاي يادداشت استفاده مي­كنم. 1 2 3 4 5 6  
از مطالب خوانده شده خلاصه بر مي­دارم. 1 2 3 4 5 6  
از مطالب كلاس خلاصه نويسي مي­كنم. 1 2 3 4 5 6  
براي يادگيري بهتر، كلمات را در ذهن مجسم مي­كنم. 1 2 3 4 5 6  
هنگام مطالعه، سئوالاتي را طرح مي­كنم و به آنها پاسخ مي­دهم. 1 2 3 4 5 6  
براي تكاليف درسي روزانه يك جدول مفصل تهيه مي­كنم. 1 2 3 4 5 6  

بازدیدها: 1

18,000 تومان