پرسشنامه درگیری تحصیلی- زرنگ

پرسشنامه با موضوع درگیری تحصیلی،

  • معرفی پرسشنامه:

پرسشنامه درگیری تحصیلی در سال 1391 توسط زرنگ معرفی شد. زرنگ(1391) در پژوهش خود برای اندازه گیری درگیری تحصیلی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده کرد. بدین صورت که ابتدا مولفه های درگیری تحصیلی،درگیری شناختی،درگیری انگیزشی، درگیری رفتاری و گویه های متناسب باآنها که 45 گویه بود و از مبانی نظری ( مدل نظری لینن برینک و پینتریچ) استخراج شد و پس از اینکه با افراد صاحبنظر مصاحبه انجام شد به 41گویه تقلیل یافت . و بعد براساس گویه ها عباراتی تنظیم و در یک مطالع مقدماتی پرسشنامه ای با 38 گویه اجرا شد.

روایی پرسشنامه درگیری تحصیلی، از طریق روایی صوری و محتوایی به شیوه داوری تخصصی و از حیث انطباق با بنیان نظری آن توسط 3 تن از متخصصان علوم تربیتی صورت گرفت .به این صورت که مولفه های درگیری تحصیلی از بنیان های نظری استخراج و برای هر مولفه عبارت هایی تنظیم گردیدند سپس با اجرای یک آزمون مقدماتی برای پرسشنامه درگیری تحصیلی به وسیله آزمون آلفای کرونباخ در نرم افزار spss پایایی کل پرسشنامه در مرحله مقدماتی با 38 سوال 92% بدست آمد. همسانی درونی خرده مقیاس های درگیری شناختی 84%، درگیری رفتاری 76% و درگیری انگیزشی 86% می باشد. همچنین پایایی کل پرسشنامه در مرحله نهایی با 38 سوال 90% بدست آمد و همسانی درونی خرده مقیاس های درگیری شناختی با 83% ، درگیری رفتاری 73% و درگیری رفتاری 80% می باشد که در حدمطلوب و قابل قبول قرار دارند.

عبارات همشه درست گاهی درست گ درست

گ نادرست

گاهی نادرست همیشه نادرست
1.      هنگام مطالعه سعی می کنم موضوعات را با چیزهایی که ازقبل فهمیده ام ربط دهم          
2.      هنگام مطالعه،یادداشت ها و مطالب کتاب را خوب مطالعه می کنم تا مطالب مهم را پیدا کنم          
3.      بیشتر اوقاتم را در کلاس یا کتابخانه می گذرانم          
4.      مطالب و دروس رشته تحصیلی ام برایم ارزشمند هستند          

بازدیدها: 19

18,000 تومان