پرسشنامه درگیری تحصیلی

تهران آموزش
  • معرفی پرسشنامه:

پرسشنامه درگیری تحصیلی در سال 1391 توسط زرنگ معرفی شد. زرنگ(1391) در پژوهش خود برای اندازه گیری درگیری تحصیلی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده کرد. بدین صورت که ابتدا مولفه های درگیری تحصیلی،درگیری شناختی،درگیری انگیزشی، درگیری رفتاری و گویه های متناسب باآنها که 45 گویه بود و از مبانی نظری ( مدل نظری لینن برینک و پینتریچ) استخراج شد و پس از اینکه با افراد صاحبنظر مصاحبه انجام شد به 41گویه تقلیل یافت . و بعد براساس گویه ها عباراتی تنظیم و در یک مطالع مقدماتی پرسشنامه ای با 38 گویه اجرا شد.

 

  • مولفه های پرسشنامه:
  1. درگیری شناختی: 1-2-5-6-9-10-13-14-17-18-21-22-25-26-29-30-33-34-37
  2. درگیری انگیزشی: 3-7-11-15-19-23-27-28-31-35
  3. درگیری رفتاری:4-8-12-16-20-24-32-36-38

 

  • نمره گذاری پرسشنامه:

نمره گذاری پرسشنامه براساس طیف لیکرت 5 درجه ای می باشد.

همیشه درست

5

گاهی درست

4

گ درست

گ نادرست

3

گاهی نادرست

2

همیشه نادرست

1

 

 

  • تحلیل ( تفسیر) بر اساس میزان نمره پرسشنامه

بر اساس این روش از تحلیل شما نمره­های به دست آمده را  جمع کرده و سپس بر اساس جدول زیر قضاوت کنید.توجه داشته باشید میزان امتیاز های زیر برای یک پرسشنامه است در صورتی که به طور مثال شما 10 پرسشنامه داشته باشید باید امتیاز های زیر را ضربدر 10 کنید

بازدیدها: 86

3,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *