پرسشنامه رابطه مدیریت دانش و اثربخشی سازمان ها، نقش قابلیت های سازمانی و استراتژی های تجاری

پرسشنامه فرایندهای مدیریت دانش

.  موفقیت و بقای سازمان ها در این رقابت جهانی، به طور فزاینده وابسته به توانایی آنان در تبدیل اطلاعات به دانش به عنوان پایه و اساس رقابت و تصمیم گیری و تولید محصولات و خدمات جدید است. در این میان، سازمانهایی موفق خواهند بود که به کمک ابزار مدیریتی و فناوری‌های نوین، از فرصت های ایجاد شده، به نفع خود استفاده کنند. مدیریت دانش متشکل از دامنه ای از استراتژیها و رویه هاست که در یک سازمان برای رسیدن به اهداف آن با استفاده بهینه از دانش و یا توانایی یک سازمان در استفاده از سرمایه معنوی (تجربه ودانش فردی نزد هر فرد) و دانش دسته جمعی به منظور دستیابی به اهداف خود از طریق فرآیندی شامل تولید دانش، بهره گیری دانش واستفاده ازآن به کمک فناوری است.

هر یک از فرایندهای مدیریت دانش در راستای اثربخشی سازمان تا چه اندازه حائز اهمیت میباشد؟
استراتژی حفظ و نگهداری دانش بسیار کم کم میانه زیاد بسیار زیاد
1  تولید و انتشار اطلاعات، نفسیر اطلاعات پردازش شده و تبدیل آنها به دانش 1 2 3 4 5
2 اکتساب یک سازمان با دانش آن است 1 2 3 4 5
3 استخدام افرادی که دانش موردنظر سازمان را با خود بهمراه دارند. 1 2 3 4 5
4  استخدام مشاوران خارجی 1 2 3 4 5
5  کمک به تولید دانش جدید از طریق حمایت مالی از تحقیقات دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی 1 2 3 4 5
6 تاسیس مراکز تحقیقاتی در سازمان بمنظور تولید ایده های جدید و سپس تکنولوژی و تولیدات تجاری 1 2 3 4 5
7 داده کاوی (شف و استخراج خودکار الگوها، روابط، تغییرات و ساختارهای معنی دار داده ها) 1 2 3 4 5
8 متن‌کاوی(ستجوی روندها و الگوها در شکل تکه هایی از داده ها در مقیاس بزرگی از متن.) 1 2 3 4 5
9 استخراج دانش(مصاحبه با متخصص در حوزه ای خاص) 1 2 3 4 5
استراتژی بهره گیری دانش بسیار کم کم میانه زیاد بسیار زیاد
10 کدگذاری دانش “تبدیل شدن به اشکلال کاربردی و قابل دسترسی” 1 2 3 4 5
11 توضیح، طبقه بندی، مدل‌سازی و ترسیم دانش در شکل کدگذاری شده. 1 2 3 4 5
12 بهره گیری و انتقال دانش 1 2 3 4 5

بازدیدها: 16

18,000 تومان