پرسشنامه با موضوع راهبردهای خود انگیخته برای یادگیری
پرسشنامه راهبردهای خود انگیخته برای یادگیری[1] (MSLQ) توسط پینتریج و دیگروت (1990) ساخته و استفاده شده است. پرسشنامه شامل دو بخش باورهای انگیزشی (25ماده) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) میباشد و مجموع مادههای این مقیاس 47 ماده است. مقیاس باورهای انگیزشی (25ماده)، سه خرده آزمون، خودکارآمدی، ارزشگذاری درونی و اضطراب امتحان را شامل میشود و مقیاس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) نیز دارای دو خرده آزمون استفاده از راهبردهای شناختی و خودتنظیمی میباشد.
این پرسشنامه توسط پینتریج و دیگروت (1990) برای اندازهگیری انگیزش و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیرندگان تهیه شده است. مادههای این پرسشنامه از نوع آزمون «بسته پاسخ» پنج گزینهای است (از کاملاً مخالفم =1، تا کاملاً موافقم=5)
کاملا مخالفم | مخالفم | نظری ندارم | موافقم | کاملا موافقم | عبارت | |
من از امتحان دادن میترسم | 7 | |||||
فکر میکنم آنچه را که در این سال تحصیلی درمورد درسهایم یاد میگیرم خواهم توانست در سالهای بعد مورد استفاده قرار دهم | 8 | |||||
پیشبینی میکنم که در این سال تحصیلی خیلی خوب عمل کنم | 9 | |||||
فکر میکنم که در مقایسه با همکلاسهایم دانشآموز خوبی باشم | 10 | |||||
من اغلب موضوعاتی که برای انشا یا نوشتن انتخاب میکنم که چیزهایی از آن یاد بگیرم حتی اگر آن موضوعات کار زیادی طلب کند | 11 | |||||
مطمئنم میتوانم تکالیف درسی را به بهترین صورت انجام دهم | 12 | |||||
وقتی امتحان میدهم یک احساس پریشانی و آشفتگی دارم | 13 | |||||
فکر میکنم نمرات خوبی در این سال تحصیلی از درسهایم بگیرم | 14 |
بازدیدها: 9