پرسشنامه راهبردهای خود انگیخته برای یادگیری (MSLQ)

پرسشنامه با موضوع راهبردهای خود انگیخته برای یادگیری

پرسشنامه راهبردهای خود انگیخته برای یادگیری[1] (MSLQ) توسط پینتریج و دی­گروت (1990)  ساخته و استفاده شده است. پرسشنامه شامل دو بخش باورهای انگیزشی (25ماده) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) می­باشد و مجموع ماده­های این مقیاس 47 ماده است. مقیاس باورهای انگیزشی (25ماده)، سه خرده آزمون، خودکارآمدی، ارزش­گذاری درونی و اضطراب امتحان را شامل می­شود و مقیاس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) نیز دارای دو خرده آزمون استفاده از راهبردهای شناختی و خودتنظیمی می­باشد.

این پرسشنامه توسط پینتریج و دی­گروت (1990) برای اندازه­گیری انگیزش و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیرندگان تهیه شده است. ماده­های این پرسشنامه از نوع آزمون «بسته پاسخ» پنج گزینه­ای است (از کاملاً مخالفم =1، تا کاملاً موافقم=5)

کاملا مخالفم مخالفم نظری ندارم موافقم کاملا موافقم عبارت  
          من از امتحان دادن می­ترسم 7
          فکر می­کنم آنچه را که در این سال تحصیلی درمورد درس­هایم یاد میگیرم خواهم توانست در سال­های بعد مورد استفاده قرار دهم 8
          پیش­بینی میکنم که در این سال تحصیلی خیلی خوب عمل کنم 9
          فکر میکنم که در مقایسه با همکلاس­هایم دانش­آموز خوبی باشم 10
          من اغلب موضوعاتی که برای انشا یا نوشتن  انتخاب می­کنم که چیزهایی از آن یاد بگیرم حتی اگر آن موضوعات کار زیادی طلب کند 11
          مطمئنم می­توانم تکالیف درسی را به بهترین صورت انجام دهم 12
          وقتی امتحان می­دهم یک احساس پریشانی و آشفتگی دارم 13
          فکر می­کنم نمرات خوبی در این سال تحصیلی از درس­هایم بگیرم 14

 

بازدیدها: 9

18,000 تومان