پرسشنامه « طرح ریزی استراتژیک با رویکرد اقیانوس آبی در شرکت اگزوز خودرو خراسان ( KEM ) » با استفاده از مدل SWOT با رویکرد اقیانوس آبی طراحي شده است.

پرسشنامه پيرامون « طرح ریزی استراتژیک با رویکرد اقیانوس آبی

 

چشم انداز شركت اگزوز سازي خراسان:

توليد در كلاس جهاني

همكاري با قطعه سازان جهاني

بزرگترين توليد كننده محصولات در حوزه تخصصي داخلي

توسعه صادرات

افزايش رقابت پذیری

افزايش ميزان فروش

1 – تا چه حد چشم انداز فوق آينده‌اي بهتررا به تصوير ميكشد و آينده مطلوب براي تحقق فضاي بدون رقابت را نشان دهد؟
2 – تا چه اندازه چشم انداز فوق بلندپروازانه است و آينده‌هاي دور را ترسيم مي كند؟

3 – چه مقدار اين چشم اندازبا رويكرد اقيانوس آبي پسنديده و مطلوب است؟

ماموريت شركت اگزوز سازي خراسان :

 

طراحي ، توليد  و تامين مجموعه و قطعات جانبي انواع سيستم اگزوز، كاتاليست و قطعات خودرو هاي سبك و سنگين و ارائه خدمات مرتبط براي خودرو سازان داخلي ، مصرف كنندگان بازار قطعات يدك و بازار صادراتي از طريق رقابت پذيري در راستاي جلب رضايت كليه ذينفعان و ايجاد محيطي براي رشد و ارتقا در جامعه صنعتي مي باشد.

  • كليه فرصتهايي(محيط خارجي ) را كه براي شركت اگزوز سازي خراسان متصور ميدانيد ذكر نماييد.
  • بازار روبه گسترش خودروهای سبک و سنگین در کشور
  • ارتقاء استاندارد زیست محیطی به یورو 4
  • ارتقاء کیفی خودروسازان و در نتیجه نیاز به توسعه کیفی محصول
  • نیاز روزافزون بازار یدکی به محصولات موردنیاز شرکت
  • نزدیک بودن محل فعالیت شرکت به ایران خودرو خراسان
  • امکان تأمین مواداولیه از کشورهای نو ظهور
  • اجباری شدن اخذ معاینه فنی و اجباری شدن تعویض کاتالیست

**************

 

1.مشتريان:    تا چه اندازه  اين ماموريت جامعه مشتريان را پوشش مي دهد؟

  1. محصولات يا خدمات: تا چه اندازه اين ماموريت در جهت دستيابي به محصولات بهتر تدوين شده است؟
  2. بازارها: اين ماموريت تا چه اندازه بازرهاي هدف در اقيانوس آبي را نشان مي دهد؟
  3. فن آوري: تا چه اندازه اين ماموريت سازمان را به استفاده از تكنولوژي هاي بهتر هدايت مي كند؟
  4. -توضیح روش AHP و تعیین ضریب اهمیت گزینه ها :

    جداول در این پرسش نامه، مانند جدول زیر (1) طراحی شده اند. به مثال زیر توجه فرمایید :

    فرض کنیم فردی از بین 2 ماشین الف و ب در جدول زیر می خواهد یکی را انتخاب کند :

    جدول (1) توضیح مقایسات زوجی گزینه ها

    گزینه ها اهمیت گزینه ها نسبت به هم بصورت عددی بین 1 تا 9
    ماشین الف-ماشین ب  1 2 3 4 5 6 7 8 9
    مقیاس های فی مابین، ارزش های واسطه بین قضاوت ها می باشند

بازدیدها: 14

18,000 تومان