پرسشنامه پيرامون « طرح ریزی استراتژیک با رویکرد اقیانوس آبی
چشم انداز شركت اگزوز سازي خراسان:
توليد در كلاس جهاني
همكاري با قطعه سازان جهاني
بزرگترين توليد كننده محصولات در حوزه تخصصي داخلي
توسعه صادرات
افزايش رقابت پذیری
افزايش ميزان فروش
1 – تا چه حد چشم انداز فوق آيندهاي بهتررا به تصوير ميكشد و آينده مطلوب براي تحقق فضاي بدون رقابت را نشان دهد؟
2 – تا چه اندازه چشم انداز فوق بلندپروازانه است و آيندههاي دور را ترسيم مي كند؟
3 – چه مقدار اين چشم اندازبا رويكرد اقيانوس آبي پسنديده و مطلوب است؟
ماموريت شركت اگزوز سازي خراسان :
طراحي ، توليد و تامين مجموعه و قطعات جانبي انواع سيستم اگزوز، كاتاليست و قطعات خودرو هاي سبك و سنگين و ارائه خدمات مرتبط براي خودرو سازان داخلي ، مصرف كنندگان بازار قطعات يدك و بازار صادراتي از طريق رقابت پذيري در راستاي جلب رضايت كليه ذينفعان و ايجاد محيطي براي رشد و ارتقا در جامعه صنعتي مي باشد.
- كليه فرصتهايي(محيط خارجي ) را كه براي شركت اگزوز سازي خراسان متصور ميدانيد ذكر نماييد.
- بازار روبه گسترش خودروهای سبک و سنگین در کشور
- ارتقاء استاندارد زیست محیطی به یورو 4
- ارتقاء کیفی خودروسازان و در نتیجه نیاز به توسعه کیفی محصول
- نیاز روزافزون بازار یدکی به محصولات موردنیاز شرکت
- نزدیک بودن محل فعالیت شرکت به ایران خودرو خراسان
- امکان تأمین مواداولیه از کشورهای نو ظهور
- اجباری شدن اخذ معاینه فنی و اجباری شدن تعویض کاتالیست
**************
1.مشتريان: تا چه اندازه اين ماموريت جامعه مشتريان را پوشش مي دهد؟
- محصولات يا خدمات: تا چه اندازه اين ماموريت در جهت دستيابي به محصولات بهتر تدوين شده است؟
- بازارها: اين ماموريت تا چه اندازه بازرهاي هدف در اقيانوس آبي را نشان مي دهد؟
- فن آوري: تا چه اندازه اين ماموريت سازمان را به استفاده از تكنولوژي هاي بهتر هدايت مي كند؟
- -توضیح روش AHP و تعیین ضریب اهمیت گزینه ها :
جداول در این پرسش نامه، مانند جدول زیر (1) طراحی شده اند. به مثال زیر توجه فرمایید :
فرض کنیم فردی از بین 2 ماشین الف و ب در جدول زیر می خواهد یکی را انتخاب کند :
جدول (1) توضیح مقایسات زوجی گزینه ها
گزینه ها اهمیت گزینه ها نسبت به هم بصورت عددی بین 1 تا 9 ماشین الف-ماشین ب 1 2 3 4 5 6 7 8 9 مقیاس های فی مابین، ارزش های واسطه بین قضاوت ها می باشند
بازدیدها: 14