پرسشنامه هوشمندی رقابتی کالف(2001)

پرسشنامه با موضوع تاثیر ابعاد ساختاری سازمان مورد بررسی بر هوش رقابتی

این پرسش‌نامه هوشمندی رقابتی را از طریق بررسی ابعاد ششگانه‌ی آن و بواسطه‌ی 39 سوال مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این پرسش‌نامه بر اساس طیف لیکرت پنج تایی طراحی شده است.

پایایی به دست آمده برای این ابزار در پژوهش پریش(1392) به میزان 95/0 گزارش شده است.

ردیف

 

 

شرح

کاملا مخالف موافقمخالف مخالف ممتنع موافق کاملا موافق
  مرحله‌ی برنامه ریزی و تمرکز          
1 شرکت ما صرفا به شرکت‌هایی که در رقابت مستقیم با آن‌هاست، توجه می‌کند.          
2 شرکت ما از مهم‌ترین رقبای موجود و حتی تکنولوژی‌های در حال پیدایش گزارش تهیه می‌کند.          
3 شرکت ما به طور مستمر و نظام‌مند، تکنولوژی‌ها را در سطح جهان پایش می‌نهماید تا مشخص کند که آیا رقبای جدید یا تکنولوژی‌های جایگزین در حال پیدایش هستند یا خیر.          
4 ما اقدامات خود در زمینه‌ی کسب اطلاعات رقابتی را بر رقبا و تکنولوژی‌هایی که از نظر مدیران عالی شرکت مهم‌تر هستند، متمرکز می‌سازد.          
5 ما اقدامات و برنامه‌های سازمان‌ها و گروه‌هایی(مثل نهادهای قانونی یا انجمن‌های مردمی) که دیدگاه‌های آن‌ها بر شرکت ما تاثیر گذار است را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.          
6 ما مرتبا با مدیران اجرایی خود مصاحبه می‌کنیم تا نیازهای اطلاعاتی آن‌ها را شناسایی کنیم.          
7 امکانات شرکت ما بر تامین نیازهای اطلاعاتی مدیران ارشد متمرکز می‌سازد.          
8 شرکت ما از روش‌های متفاوتی برای جمع‌اوری اطلاعات موجود استفاده می‌کند، برای مثال روش‌های سازماندهی شده به منظور بهره‌‌برداری از کنفرانس‌ها و برنامه‌های پایش تکنولوژی          
9 ما نه تنها به طرح‌ها و مقاصد رقبای کلیدی، بلکه به هم پیمانان و شرکای اصلی خود نظیر: عرضه کنندگان، توزیع کنندگان و همکاران خود نیز توجه داریم.          
  مرحله‌ی جمع‌آوری          
10 ما اطلاعات مورد نیاز در مورد رقبای کلیدی و تکنولوژی‌های جدید را از منابع ثانویه‌ی اطلاعات(مثل نشریات،گزارشات عمومی) جمع‌آوری می‌کنیم.          

 

 

 

بازدیدها: 12

18,000 تومان