پروپوزال آماده با موضوع بررسی عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان و رابطه ی آن با ارزش ویژه برند

پروپوزال آماده با موضوع ارزش برند

پروپوزال آماده با موضوع بررسی عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان و رابطه ی آن با ارزش ویژه برند

فرم پيشنهاد تحقيق

پايان‏نامه‌ی كارشناسي ارشد

 

عنوان تحقيق به فارسيبررسی عوامل روانی در رفتار مصرف کنندگان و رابطه ی آن با ارزش ویژه برند سامسونگ در شهر کرمان

 

نام دانشجو:                                                                       دانشکده:   علوم انسانی

نام خانوادگی دانشجو:                                                                گروه تخصصی: مدیریت

رشته تحصيلي:بازرگانی                                                                 گرايش:بازاریابی

نيمسال ورود به مقطع جاري:                                                نيمسال شروع به تحصيل :

نام و نام خانوادگی استاد (اساتيد) راهنما :

نام و نام خانوادگی استاد (اساتيد) مشاور:

 

الف- عنوان تحقیق

1- عنوان به زبان فارسی:

بررسی عوامل روانی و فردی در رفتار مصرف کنندگان و رابطه ی آن با ارزش ویژه برند کالا

 

2-  عنوان به زبان انگليسي/(آلماني، فرانسه، عربي):

تذكر: صرفاً دانشجويان رشته‏هاي زبان آلماني،‌فرانسه و عربي مجازند عنوان پايان‏نامه خود را به زبان مربوطه در اين بخش درج نمايند و براي بقيه دانشجويان، عنوان بايستي به زبان انگليسي ذكر شود.

The Survey of Psychological Factors in Consumer Behavior and its Relationship with Samsung Brand Equity in Kerman City

 

ج- بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :

پيامد رقابت شديد در بازار افزايش روزافزون قدرت مشتري است . با افزايش اينگونه قدرت مشتريان، انتظار آنان از سازمان هاي توليدي و خدماتي نيز افزايش يافته است .سازمان ها نيز ناگزير بايد با ارزش ترين محصولات و خدمات را با مناسب ترين قيمت عرضه كنند. در نتيجه سازمان ها مدام به دنبال روش هاي جديد و ايجاد نوآوري در خلق و ارائه ارزش براي مشتريان هستند. به دليل پيچيدگي نيازها و خواسته هاي مشتريان و انگيزش هاي عميق دروني آنان، كسب اطلاعات و دانش در زمينه خواسته ها، دريافت هاي ذهني، خريد و رفتار خريد مشتريان براي بازاريابان اهميت اساسي دارد. نقش مفاهيم ارزش و مزيت رقابتي در بازاريابي موجب توجه و پرداختن به مفهوم ارزش ويژه نام و نشان تجاري شده است (قاسمی و جوانمرد، 141:1389). یكي از دغدغه هایي كه در واحد بازاریابي اكثر سازمانها وجود دارد این است كه برندي كه خلق نموده اند ، چقدر قوي است و چه ارزشي را نصیب سازمان مي كند. ساخت يك برند قدرتمند در بازار، هدف بسياري از سازمان هاست . متخصصان مالي بر اين عقيده اند كه برند تجاري مي تواند ارزشي بيش از ارزش متداول ايجاد نمايد . امروزه برند ديگر تنها يك ابزار كارآمد در دست مديران نيست . برند يك الزام استراتژيك است كه سازمان ها را در جهت خلق ارزش بيشتر براي مشتريان و همچنين ايجاد مزيت هاي رقابتي پايدار كمك مي نمايد (رحیم نیا و فاطمی، 74:1391).

توجه به فعاليت هاي بازاريابي به عنوان ابزاري براي حضور در ذهن مشتريان و ايجاد دارايي معنوي به نام برند، ديدگاه جديدي در علم بازار يابي محسوب مي شود .تحقيقات مختلف مشخص كرد كه ارزش واقعي، در درون محصول يا خدمات نيست، بلكه اين ارزش در ذهن مشتريان واقعي و بالقوه وجود دارد و اين برند است كه ارزش واقعي را در ذهن مشتريان ايجاد مي كند

بازدیدها: 145

28,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *