پروپوزال آماده با موضوع نظام حاکمیت شرکتی و کارایی شرکتها

پروپوزال نظام حاکمیت شرکتی و کارایی شرکتها

پروپوزال آماده با موضوع نظام حاکمیت شرکتی و کارایی شرکتها

تعداد صفحات : 37 صفحه

فرمت فایل : ورد word   :  قابل ویرایش

تدوین شده سال 98

گرید بندی با توجه به بازخورد گرفته شده از کاربران : عالی

عنوان به زبان فارسی:

” نظام حاکمیت شرکتی و کارایی شرکتها (مطالعه موردی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران)”

2-  عنوان به زبان انگليسي:

“Corporate Governance and Firm Efficiency (Case Study Of Listed Companies In Tehran Stock Exchange)”

ب – تعداد واحد پايان‏نامه:

 

ج- بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :

اصول حاکمیت شرکتی مصوب سازمان همکاری توسعه اقتصادی (OECD) در سال 1999 توسط وزرای خارجه OECD به امضا رسید و از آن زمان به عنوان مبانی بین المللی برای سیاست‌گذاران، سرمایه گذاران، شرکت ها و سهامدارن در سراسر دنیا قرار گرفت. این اصول مبنایی برای ارتباط بین کشورهای عضو و غیرعضو OECD نیز بوجود آمد (علی شاه و همکاران، 2009، ص66 ). سیاستگذاران در حال حاضر به این مساله اذعان دارند که اشاعه اصول حاکمیتی شرکتی می تواند به ثبات بازارهای مالی، تشویق سرمایه گذاری و رشد اقتصادی منجر شود. شرکت ها نیز به این نتیجه رسیده اند که اجرای صحیح اصول حاکمیت شرکتی می‌تواند در عرصه رقابت به آنها کمک کند. سرمایه گذاران بخصوص سرمایه گذاران نهادی و صندوق های بازنشستگی که با وجوه امانتی فعالیت می‌کنند نیز نقش مهمی در اجرای این اصول به دلیل توجیه سرمایه‌گذاری‌های خود دارند(گیلان، 2006، ص 9). در حقیقت این اصول نقش مهمی در بهبود کارایی و رشد اقتصادی و در عین حال افزایش اعتماد سرمایه گذاران دارد. اصول حاکمیت شرکتی ارتباط بین مدیریت و هیات مدیره شرکت و سهامداران برقرار می کند و همچنین ساختاری که اهداف شرکتی و نحوه دستیابی به آنها را مشخص می کند. اجرای صحیح این اصول انگیزه های لازم را برای مدیران شرکت در دستیابی به اهداف تعیین شده و نحوه نظارت کارای سهامداران تبیین میکند و از این طریق بر عملکرد و کارایی شرکتها تاثیر می گذارد (لاورنس، 2004، ص 92). ………………………………………………..

………………………………………….

………………………………………

………………………………

5-روش شناسی تحقیق:

 

الف- شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء :

این تحقیق، تحقیقی توصیفی است که در آن درصدد توصیف روابط بین متغیرها (وابسته و مستقل) با استفاده از آزمون های آماری هستیم. پس از تدوین مدل، ضرایب متغیرهای مستقل (سازوکارهای نظام راهبری شرکتی) و اندازه تاثیر گذاری (رابطه) آنها بر متغیر وابسته یا کارایی شرکتها (با استفاده از ضریب همبستگی و رگرسیون) برآورد خواهد شد،  لذا روش تحقیق، توصیفی از شاخه همبستگی می باشد. همچنین این تحقیق، از لحاظ هدف، تحقیقی کاربردی و به لحاظ جمع آوری اطلاعات تحقیقی علی پس رویدادی است چراکه از اطلاعات گذشته شرکتهای نمونه استفاده می گردد………………………….

…………………………

……………………….

 

بازدیدها: 211

28,000 تومان