پروپوزال ارائه چارچوبی برای رتبه بندی عوامل موثر بر خرید اینترنتی با استفاده از سیستم های فازی

عوامل موثر بر خرید اینترنتی با استفاده از سیستم های فازی

 

                       مقدمه

رقابت در عرصه جهاني مستلزم اجرا و برنامه ريزي استراتژي هاي رقابتي است. اين استراتژي ها با توجه به نوع نگاه مشتريان در جهان در حال تغيير است و شكل سنتي قبلي را ندارد. بكارگيري نوآوري هاي فناوري در زمينه هاي تجاري تأثيرات شگرفي داشته است . بكارگيري نوآوري هاي فن آوري، نوعي تغيير است كه بر فرآيندها واجزاء سيستم تجاري تأثير مي گذارند وعموماً اثرات مثبتي بر جاي مي گذارند. يكي از نوآوري­هاي مذكور بكارگيري ابزارهاي الكترونيكي و بويژه اينترنت درسيستم تجاري است.

در فرایند تصمیم گیری مشتری، ا عتماد و اطمینان بسیار تاثیر گذار ا ست. هر چقدر میزان ا عتماد او به اطلاعات کسب شده و کیفیت محصول بیشتر باشد، میزان خسارت های احتمالی وارد شده به فرد در اثر تصمیم گیری و انتخاب و خرید کالای مورد علاقه اش کمتر خواهد شد

                       ضرورت پژوهش

با توجه به گسترش روز افزون تجارت با مبادلات اینترنتی و الکترونیکی، ضرورت انجام تحقیقات مرتبط با این موضوعات بخصوص در ارتباط با کشور ما که روند رو به رشدی در این زمینه دارد، بیش از پیش حس می شود. امروزه جهت فائق آمدن به بسیاری از مشکلات اقتصادی، شهری، اجتماعی و …، کانال های خرید اینترنتی جایگزین مبادلات سنتی شده اند. اینترنت، بر خلاف رسانه های سنتی، تمام مراحل خرید از تشخیص نیاز و جستجوی اطلاعات گرفته، تا خرید محصول و فعالیت های بعد از خرید را پوشش می دهد. هیچ رسانة عمومی دیگر دارای چنین ویژگی هایی نیست. این رسانه جدید، رفتارهایی را که مشتری هنگام خرید از خود بروز می­دهد، تغییر داده است. بررسی فرایند خرید و رفتار مصرف کننده در اینترنت برای شرکت های تجارت الکترونیک برای جذب مشتری، بالا بردن فروش و افزایش سودآوری، اهمیت فوق العاده ای دارد.

                      بیان مسأله

تجارت الكترونيك شيوه فعاليت هاي بازرگاني را تغيير داده است . امكان اجراي عمليات تجاري از راه اينترنت و شبكه هاي كامپيوتري به تغيير در محيط و رفتار مصرف كنندگان منجر شده است. مديران بازاريابي از طريق تجزيه وتحليل رفتار مصرف كننده اطلاعاتي را به دست مي آورند كه موفقيت آن ها را در بازار در پي دارد . از اين رو، بررسي رفتار مصرف كننده اهميت فراواني براي شركت ها در راه رسيدن به اهداف شان دارد. شركت ها براي ادامه حيات خود مجبورند تغيير در محيط و در رفتار مصرف كننده را به خوبي درك نمايند تا بتوانند با موقعيت محيط، سازگار شده و موفقيت خود را تضمين نمايند.

با افزايش تعداد كاربران اينترنت، نحوه استفاده كاربران از اين ابزار تعاملي به عنوان بخش مؤثر در تصميمات و اقدامات خريد، توجه پژوهشگران و صاحب­نظران را به خود جلب کرده است (

1.1  فرضیه پژوهش

  • سهولت استفاده و آسانی خرید اینترنتی در خرید اینترنتی تاثیرگذار می باشد
  • کیفیت محصول در خرید اینترنتی تاثیرگذار می باشد
  • قیمت محصول در خرید اینترنتی تاثیرگذار می باشد
  • طراحی وب سایت در خرید اینترنتی تاثیرگذار می باشد
  • سرعت خرید و رسیدن محصول به دست مشتری در خرید اینترنتی تاثیرگذار می باشد

بازدیدها: 11

18,000 تومان