پروپوزال اندازه گیری جدید عدم قطعیت در پیش بینی سود

اندازه گیری جدید عدم قطعیت در پیش بینی سود چگونه است؟

اندازه گیری جدید عدم قطعیت در پیش بینی سود

عنوان تحقيق به انگليسي:   

 A new measure of earnings forecast uncertainty ب

بيان مسله

سود يکي از اقلام مهم و اصلي صورتهاي مالي است که توجه استفاده کنندگان صورتهاي مالي را به خود جلب ميکند. سرمايه گذاران، اعتباردهندگان، مديران، کارکنان شرکت، تحليلگران، دولت و ديگر استفاده کنندگان صورتهاي مالي از سود به عنوان مبنايي جهت اتخاذ تصميمات سرمايه گذاري، اعطاي وام، سياست پرداخت سود، ارزيابي شرکتها، محاسبه ماليات و ساير تصميمات مربوط به شرکت استفاده ميکنند(مشايخ  و شاهرخي ،1386).

اطلاعات ارائه شده توسط شرکت و در نتيجه سود، مبتني بر رويدادهاي گذشته شرکت است اما سرمايه گذاران، نيازمند اطلاعاتي راجع به آينده شرکت ميباشند. يکي از ديدگاههاي موجود دراين مورد، ارائه صرفًا اطلاعات تاريخي و جاري توسط واحد تجاري است البته به نحوي که سرمايه گذاران بتوانند خود پيش بيني هاي مربوط به آينده را انجام دهند. ديدگاه ديگر اين است که مديريت با در دست داشتن منابع و امکانات به انجام پيش بيني هاي قابل اعتماد بپردازد و با انتشار عمومي اين پيش بيني ها، کارايي بازارهاي مالي را افزايش دهد(مشايخ و شاهرخي،1386). پیش بینی سود مدیریت، نوعی افشای اجباری است که اطلاعاتی درباره سود مورد انتظار هر شرکت خاص ارائه میکند و جنبه ای کلیدی از افشاء به شمار میرود( هرست[1]،2008).  اساسا افشای اختیاری و اجباری دو مجرای ارتباطی مهم مدیران برای انتقال اطلاعات به سهامداران بیرونی است

سوابق مربوط 

 

از دیرباز پژوهش های زیادی در مورد پیش بینی سود در سایر کشورها و ایران انجام شده است. این پژوهشها از جنبه های مختلف به بررسی پیش بینی سود پرداخته اند. با توجه به اینکه پژوهش حاضر جدید میباشد و در این زمینه پژوهش خاصی انجام نگرفته است لذا به پژوهشهایی که تا حدودی به این موضوع مرتبط هستند، اشاره میشود:

اهداف تحقيق (شامل اهداف علمي 1 ، کاربردي 2 ، و ضرورت ­هاي خاص انجام تحقيق 3 )

1-     تعیین شیوه جدید اندازه گیری عدم قطعیت در پیش بینی سود
2-    کمک به کارگزاران و سرمایه گذاران بورس اوراق بهادار در سرمایه گذاری های بورس

[

 

بازدیدها: 12

18,000 تومان