پروپوزال ” اولویت بندی عوامل CRM در راستای افزایش میزان وفاداری مشتریان با روش AHP فازی ( مطالعه موردی: بانک پارسیان)”

عوامل CRM در راستای افزایش میزان وفاداری مشتریان با روش  AHP  فازی

      مقدمه

در این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری در راستای وفاداری مشتریان پرداخته میشود. این تحقیق کاربردی است و  از توزیع و گردآوری اطلاعات بین کارشناسان و مشتریان بانک پارسیان استفاده میشود. ابتدا مختصری از روش پژوهش، جامعه و نمونه ، سوالات و فرضیات، مدل مفهومی و شاخص های هر عامل ذکر میشود. در ادامه به روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و تشریح آن پرداخته میشود.

1.1        روش پژوهش

بر اساس هدف اين تحقيق را مي‌توان يك تحقيق كاربردي دانست. تحقيقات كاربردي تحقيقاتي هستند كه با استفاده از زمينه و بستر معلوماتي كه توسط تحقيقات بنيادي فراهم شده براي رفع نيازمنديهاي انسان مورد استفاده قرار مي‌‌گيرند(دواس، 1383). همچنين از نظر روش اين تحقيق يك پژوهش توصیفی از شاخه پیمایشی به حساب مي‌آيد. از سوی دیگر با توجه به بررسی مسائل مربوط به یک بانک خاص می‌توان این پژوهش را یک مطالعه موردی نیز به حساب آورد. در نهایت پژوهش از حیث نوع جمع آوری داده ها، پژوهشی میدانی (از طریق پرسشنامه) می باشد.

1.1   فرضيه‏هاي تحقیق

1.1.1      فرضیه اصلی

بین پیاده سازی سازی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)و میزان وفاداری مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد.

1.1.2      فرضیات فرعی

1)    بین فرایندهای سازمانی و وفاداری مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد

بازدیدها: 11

18,000 تومان