پروپوزال با موضوع تدوین استراتژی بهینه فناوری اطلاعات در بانک ملت

پروپوزال فناوری اطلاعات

پروپوزال آماده و بسیار کامل با موضوع تدوین استراتژی بهینه فناوری اطلاعات در بانک ملت : پروپوزال فناوری اطلاعات را میتوانید با کلیک رویدکمه خرید و طی کردن مراحل پرداخت دانلود کنید.

فرمت فایل پروپوزال فناوری اطلاعات : ورد – قابل  ویرایش

عنوان تحقيق به فارسي:

تدوین استراتژی بهینه فناوری اطلاعات در بانک ملت

 

نام دانشجو:                            دانشکده:                      

نام خانوادگی دانشجو:

 شماره دانشجویی:                                                      گروه تخصصی:

رشته تحصيلي:                          گرايش:

نيمسال ورود به مقطع جاري:                  نيمسال شروع به تحصيل

 

نام و نام خانوادگی استاد (اساتيد) راهنما:                             نام و نام خانوادگی استاد (اساتيد) مشاور

بیان مساله تحقیق:

بيان مسأله اساسي تحقيق پروپوزال فناوری اطلاعات به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :

با شروع دهه 70 و تا اواسط دهه 80، با افزايش رقابت در سطح كشورها، سازمان ها بر آن شدند تا اصول و استراتژي هاي خود را به سمت استفاده از فناوري كامپيوتر، جهت دهي نمايند. در نهايت رشد فناوري در دو حوزه الكترونيك و ارتباطات تقويت شد، فناوري اطلاعات به عنوان گزينه اي جهت تبديل به مزيت رقابتي پيش روي سازمان ها قرار داد(Maes,2008,).  در اين راه ابزارهاي مفهومي قوي نظير مدل چهارچوب شبكه استراتژيك[1] مك فارلان در 1983، مدل مراحل رشد[2] نولان در 1979 و نيز روش هاي ساختار يافته اي چون عوامل حياتي موفقيت[3] ركارت[4] در 1979 و با برنامه ريزي سيستم هاي كسب و كار[5] ارائه شده در 1984 توسط شركت IBM ظهور يافتند(احمدی،1383،ص11). در تقسيم بندي كه توسط ايرل در سال 1989 انجام گرفت، كليه مفاهيم ابزارهاي موجود و استراتژي هاي گوناگون مرتبط در حوزه فناوري اطلاعات در سه رده اصلي جاي گرفت: رده نخست اين تقسيم بندي استراتژي سيستم هاي اطلاعاتي[6] ، رده دوم از طبقه بندي ايرل، استراتژي هاي فناوري اطلاعات[7] و رده سوم از تقسيم بندي ايرل

استراتژي هاي مديريت IT[1] است كه به تعريف چارچوب مديريتي سازماني در حوزه IT مي پردازد(David,2006, P 37).

سازمانی میتواند از فرصتهایش به بهترین نحو استفاده کند که دارای قابلیت ها و امکاناتی باشد که با استفاده از آنها بتواند به برتری دست یابد( یوگن و میرز[2]،2004). برنامه ريزي راهبردي عنصري كليدي براي برتري سازماني و ابزاري بسيار مهم براي اثربخشي سازماني است و اقدام هاي لازم براي مقابله با آنها را از طريق تدوين برنامة راهبردي پيش بيني و اجرا كرد(ماچادو[3] ، 2004). استراتژی یک برنامه نیست بلکه یک طرز نگرش است که اساس آن بر تشخیص فرصتهای اصلی و محقق ساختن منافع نهفته در آن قرار دارد( غفاریان ،1380،ص36). رویکردها و فنون بسیاری در فرایند مدیریت استراتژیک مورد استفاده قرار میگیرند ( دینسر[4] ،2004،ص11). در میان آنها تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها(SWOT[5]) متداول­ترین است (هیل[6]و وستبروک[7]،1997).

….

…..

…..

سؤالات تحقیق:

 

  • نقاط قوت در راستای تدوین استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک ملت کدامند؟
  • نقاط ضعف در راستای تدوین استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک ملت کدامند؟
  • نقاط فرصت در راستای تدوین استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک ملت کدامند؟؟
  • نقاط تهدید در راستای تدوین استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک ملت کدامند؟
  • چگونه می توان با استفاده از روش SWOT استراتژی بهینه IT در بانک ملت را با درنظر گرفتن نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید تدوین نمود؟

ک- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

….

…….

…..

……

[1]– Information Technology Management Strategy

[2] Ulgen, H., Mirze, S. K

[3] machado

[4] Dincer

[5] Strengths, Weaknesses, Opportunities & Threats

[6] Hill

[7] Westbrook

[1]– Strategic Grid

[2]– Stage of Growth Model

[3]Critical Success Factor

[4]– Rockart

[5]– Business Systems Planning

[6]­- Information Systems Strategy

[7]– Information Technology Strategy

بازدیدها: 151

28,000 تومان