پروپوزال با موضوع تدوین برنامه ریزی استراتژیک در صنعت حمل و نقل برون شهری جاده ای

پروپوزال حمل و  نقل برون شهری

عنوان تحقيق به فارسي:

تدوین برنامه ریزی استراتژیک در  صنعت حمل و  نقل برون شهری جاده ای (شرکتهای مسافربری اتوبوس رانی)

1- عنوان به زبان فارسی: تدوین برنامه ریزی استراتژیک در  صنعت حمل و  نقل برون شهری جاده ای (شرکتهای مسافربری اتوبوس رانی)

2-  عنوان به زبان انگليسي/(آلماني، فرانسه، عربي):

تذكر: صرفاً دانشجويان رشته‏هاي زبان آلماني،‌فرانسه و عربي مجازند عنوان پايان‏نامه خود را به زبان مربوطه در اين بخش درج نمايند و براي بقيه دانشجويان، عنوان بايستي به زبان انگليسي ذكر شود.

Development of strategic planning in the transportation industry suburban road (passenger bus companies)

 

بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :

امروزه بیشتر سازمانها برای افزایش توانمندی ها، رشد و بقای بلند مدت و کاهش ریسک عملیاتی خود، نیازمند تدوین برنامه ریزی استراتژیک میباشند(زری باف و همکاران،1388). برنامه ريزي استراتژيك نقش كليدي در موفقيت سازمانها در ميدان رقـــابت دارد. اين نوع برنامه ريزي اگر به درستي تدوين شود، به انتخاب استراتژي هايي منجر مي شود كه درصورت اجراي صحيح و به موقع، موجب تعالي و پيشتازي سازمان مي شود. برنامه ريزي استراتژيك در صورت تدوين و اجراي درست، ابزاري سودمند براي موفقيت شركتها در بازار رقـابت جهاني بوده و مي تواند آنها را سرپا نگه دارد(آقازاده،۱۳۸۳).

برنامه ريزي استراتژيك ارتباط مستقیمی با سیاست ها، اهداف، ماموریت ها  و ساختار سازمان دارد. وضعیت پیچیده پیش روی مدیران و برنامه ریزان سازمان را ناگزیر میسازد که از اندیشه و رویکرد سیستمی برای شناخت ، تجزیه و تحلیل فرصت ها ، موقعیتها ، تهدیدات و محدودیتهای محیط بیرونی و نقاط قوت و ضعف درونی سازمان استفاده نموده، آنگاه توانایی ها و ظرفیت های سازمان را با اطلاعاتی که از تجزیه و تحلیل بدست آمده ترمیم و تقویت نموده تا شرایط برای اجرای برنامه ها در سازمان بوجود آید(زری باف و همکاران،1388)

– جنبه جديد بودن و نوآوري در پروپوزال:

با توجه به اینکه پژوهش حاضر به تدوین برنامه ریزی استراتژیک در صنعت حمل و  نقل برون شهری جاده ای (شرکتهای مسافربری اتوبوس رانی) میپردازد و تاکنون نیز در این صنعت  و شرکت خاص پژوهشی انجام نشده است، لذا موضوع تحقیق جدید و نو میباشد.

 

بازدیدها: 18

18,000 تومان