پروپوزال بررسي تاثير مديريت سود بر ميزان تقاضای سهام شركتهاي بازار بورس اوراق بهادار در زمان عرضه اولیه سهام در سالهاي 1386-1390

تاثير مديريت سود بر ميزان تقاضای سهام شركتهاي بازار بورس در زمان عرضه اولیه سهام

 

2-  عنوان به زبان انگليسي/ (آلماني، فرانسه، عربي) :

تذكر: صرفاً دانشجويان رشته‏هاي زبان آلماني،‌فرانسه و عربي مجازند عنوان پايان‏نامه خود را به زبان مربوطه در اين بخش درج نمايند و براي بقيه دانشجويان، عنوان بايستي به زبان انگليسي ذكر شود.

 

The effect of earnings management on firm stock market for initial public offerings of shares in the Tehran Stock Exchange during 2007-201

ج- بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :

گزارش هاي مالي، منابع مهم اطلاعاتي براي تصميم گيري هاي اقتصادي به شمار مي روند كه مديران، سرمايه گذاران، اعتباردهندگان و ساير استفاده كنندگان جهت رفع نيازهاي اطلاعاتي خود از آن ها استفاده مي كنند. از آنجايي كه اطلاعات به صورت يكسان در اختيار استفاده كنندگان قرار نمي گيرد، بين مديران و سرمايه گذاران عدم تقارن اطلاعات ايجاد مي شود. همين امر سبب مي شود كه مديران انگيزه و فرصت مديريت سود را داشته باشند. بنابراين، انتظار مي رود كه كشف مديريت سود در زمان عرضه اوليه سبب شود كه سرمايه گذاران خارجي در برداشت خود ازكيفيت آتي سود بازنگري كنند و ارزيابي خود را از اين گونه شركت ها كه به مديريت سود بر مبناي اقلام تعهدي مي پردازند، تعديل كنند(ابراهيمي كردلر و حسني آذر دارياني،1385).

1.

د- اهمیت و ضرورت انجام تحقيق

شامل اختلاف نظرها و خلاءهاي تحقيقاتي موجود، ميزان نياز به موضوع، فوايد احتمالي نظري و عملي آن و همچنين مواد، روش و يا فرآيند تحقيقي احتمالاً جديدي كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار مي‏گيرد :

ضرورت بررسی تاثیر مدیریت سود بر ميزان تقاضای سهام شركتهاي بازار بورس اوراق بهادار در زمان عرضه اولیه سهام از این منظر توجیه می گردد که :  تمایل مدیران به اعمال سود و سوء استفاده از آن و در نتیجه ارائه اطلاعات نادرست به سهامداران آسیب جدی به اعتماد سهامداران وارد خواهد ساخت

بازدیدها: 16

18,000 تومان