پروپوزال بررسی تاثیر فعالیت های ورزشی هوازی بر پرخاشگری دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی

تاثیر فعالیت های  ورزشی هوازی بر  پرخاشگری  دانش آموزان دختر

 

عنوان فارسی بررسی  تاثیر فعالیت های  ورزشی هوازی بر  پرخاشگری  دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی  شهرستان شهریار
عنوان انگلیسی Effects of aerobic exercise on aggression in elementary school students city of Shahriar

 

ب- بيان مسأله اساسي تحقيق

به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق حداكثر در 20 سطر ) :

آنچه موجب توجه پژوهشگران به پرخاشگري شده است، پيامدهاي اين گونه رفتارها براي نوجوانان مانند ايجادتصوير منفي ميان همسالان و آموزگاران، طرد از سوي همسالان، افت تحصيلي، مصرف مواد و بزهكاري است(سوخودولسکی[1] و همکاران،2004). ناكامی، یادگیری رفتارهای پرخاشگرانه از الگو، كمبود توجه و عاطفه، تربیت متناقض همراه با نظم شدید و تغییرات مكرری كه در نقش های والدین حاصل می شود و پرخاشگری به عنوان وسیله ای جهت تخلیه فشارهای روانی و… كه این عوامل نقش بسیار مهمی در ایجاد رفتار پرخاشگرانه نوجوانان ایفا می كند.

د – اهمیت و ضرورت انجام تحقيق ( حداكثر 10 سطر) :

مشخص‏ترين كاركردهاي اجتماعي نهاد ورزش تفريح، سرگرمي ‌و كسب هيجان ذكر شده است. برخي از انديشمندان با تاكيد بر ورزش‏هاي جمعي و گروهي كه بين دانش اموزان انجام مي‌شود، نتيجه مي‌گيرند كه مشاركت در چنين ورزش‏هايي، تجربه‏ها و درس‏هاي ارزشمندي در مورد زندگي به آنان مي‌آموزد. در جوامع پيشرفته صنعتي، ورزش يكي از عرصه‏هاي محدودي است كه افراد كماكان مي‌توانند به تقويت مهارت‏هاي فيزيكي خويش و بهبود سلامت و تندرستي‏شان بپردازند

بازدیدها: 22

18,000 تومان