پروپوزال بررسی رابطه مدیریت دانش و اثربخشی سازمان ها، نقش قابلیت های سازمانی  و استراتژی های تجاری

عنوان تحقیق:

بررسی رابطه مدیریت دانش و اثربخشی سازمان ها، نقش قابلیت های سازمانی  و استراتژی های تجاری (مطالعه موردی: سازمان بورس اوراق بهادار تهران)

)مقدمه:

مدیریت دانش، ابزاری مدیریتی و فرایند ایجاد ارزش از دارایی های نامرئی سازمان (سرمایه انسانی) است.این روش، در واقع تکامل دیگر روش های مدیریتی است. سازمان های موفق دریافته اند که دانش مهمترین دارایی آنهاست وبرخی اصول اساسی مدیریت دانش، در کارکنان وسازمان وجود دارد وآنان به مدیریت دانش به عنوان عامل کلیدی موفقیت در سازمان می نگرد. مدیریت دانش متشکل از دامنه ای از استراتژیها ورویه هاست که در یک سازمان برای رسیدن به اهداف آن با استفاده بهینه از دانش و یا توانایی یک سازمان در استفاده از سرمایه معنوی (تجربه ودانش فردی نزد هر فرد) ودانش دسته جمعی به منظور دستیابی به اهداف خود از طریق فرآیندی شامل تولید دانش، تسهیم دانش واستفاده از آن به کمک فناوری است(Kanapeckiene,2010, P 63)محیط جهانی و پررقابت امروز، رشد روندهای مدیریتی مانند مدیریت کیفیت فراگیر، الگوگیری[1]، مهندسی مجدد، ساختاربندی مجدد، کوچک سازی[2] و برون سپاری[3]، برنامه ریزی استراتژیک، یادگیری سازمانی و البته مدیریت دانش را در بر داشته است.

 

بیان مساله تحقیق : ( حد اقل ده سطر و شامل پرسش اصلی تحقیق )

مدیریت دانش شیوه جدیدی برای تفکر در مورد سازمان و تسهیم منابع فکری و خلاقانه سازمان است. مدیریت دانش به تلاش هایی اشاره دارد که بطور سیستماتیک برای یافتن، ساماندهی و قابل دسترس نمودن سرمایه های فکری سازمان و تقویت فرهنگ یادگیری مستمر و تسهیم دانش در سازمان صورت می گیرد. بعبارتی دیگر، مدیریت دانش، شامل همه‌ روش هایی است که سازمان، دارایی های دانش خود را اداره می کند که شامل چگونگی جمع آوری، ذخیره سازی، انتقال، بکار گیری، به روز سازی و ایجاد دانش است. تعاریف زیادی از دانش و مدیریت دانش وجود دارد: دانش عبارتست از ترکیبی از داده ها و اطلاعات که تجربیات، عقاید و مهارت های متخصصان به آن افزوده شده و نتیجه آن ایجاد دارایی با ارزشی است که در تصمیم‌گیری کاربرد دارد(sarmento,2005). مدیریت دانش مجموعه ای از فعالیت  هاست که به شرکت کمک کرده تا دانش را از داخل و خارج سازمان بدست آورد.

بازدیدها: 24

18,000 تومان