پروپوزال بررسی رفتار المانهای سازه های بتنی مسلح شده با انواع الیاف FRP و میلگرد فولادی و مقایسه رفتاری آنها

عنوان تحقيق:

 

بررسی رفتار المانهای سازه های بتنی مسلح شده با انواع الیاف FRP و میلگرد فولادی و مقایسه رفتاری آنها

بيان مسئله(شامل تشريح ابعاد، حدود مسئله، معرفي دقيق آن، بيان جنبه هاي مجهول و مبهم، متغيرهاي مربوط به سئوالات تحقيق، منظور تحقيق).

بااستفاده از منابع و روابط گسترده موجود برا ی طراحی المانهای سازه های بتن آرمه و با در نظر گرفتن پارامترهای موثر در این طراحی یعنی :ابعاد گوناگون مقطع مانند طول،عرض،ضخامت،قطروارتفاع مقطع و تعدادو سایز میلگردهای طولی و عرضی ومشخصات مربوط به بتن مورد استفاده در سازه، مورد بررسی در مرحله اول و همچنین تعدادلایه های کامپوزیتی،چگونگی تسلیح المانهای بتنی با FRP اعم از دورپیچی و جکت کردن و چگونگی استفاده از میلگردهای FRP برای مسلح نمودن المان بتنی اعم از استفاده در داخل مقطع و بجای میلگرد فولادی و روش نزدیک سطح(NSM)و بکمک نرم افزار Etabs،برای مرحله اول ونرم افزارAbaqus برای مرحله دوم و همچنین جهت مقایسه نتایج خروجی مرحله اول برا ی نتایج دو نرم افزار مذکور اقدام به طراحی خواهیم نمود.

در ادامه بررسی و مقایسه نتایج ،گریزی به مقایسه هزینه های اجرای طرح در هردو حالت خواهیم زد و در صورت لزوم توضیحاتی مبنی بر توجیه اختلاف هزینه ها داده خواهدشد.و علت این اختلاف هزینه ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که جهت بررسی دقیقتر و اخذ جوابهای نزدیک به واقعیت برای طرح ارائه شده می بایست قادر به مدلسازی تمامی مدلهای مورد نظر در نرم افزار Abaqus باشیم.

سوابق مربوطه: (بيان مختصر سابقه تحقيقات انجام شده پيرامون موضوع و نتايج حاصل شده در داخل و خارج و نظرهاي علمي موجود در رابطه با مسئله)

 

با توجه به جستجوهای کتابخانه ای و اینترنتی بصورت داخلی و خارجی طرحهای وسیعی جهت استفاده از الیاف کامپوزیتی FRP ارائه گردیده است ولی اکثریت قریب بالاتفاق این طرحهاجهت استفاده در بهسازی و مقاوم سازی انواع سازه ها بالاخص سازه های بتن آرمه ارائه شده اند.وبه تناسب جستجوی طرحهای کارشده تاکنون هیچ گونه طرحی مبنی براستفاده از انواع الیاف کامپوزیتی FRP جهت استفاده در طراحی سازه های بتنی ارائه نگردیده است.

شایان ذکر است که در مقالات تازه منتشر شده توسط سایتهای معتبر بین المللی نیز صرفا در خصوص مقاوم سازی این سازه ها در شرایط مختلف و همچنین با محوریت بررسی رفتار سازه های مقاوم سازی شده اقدام به بررسی و ار ائه طرح نموده اند.

بازدیدها: 24

18,000 تومان