پروپوزال بررسی وضعیت حمایت مالی از ورزش در بخش غیر دولتی مطالعه موردی در شهرستان مشهد

حمایت مالی از ورزش در بخش غیر دولتی

 

مقدمه

امروزه تحولات زیادی در زمینه های گوناگون بویژه در شرایط اقتصادی و بازارها در سرتاسر جهان دیده می شود، این تحولات بطور دائم بر فعالیت های تجاری تأثیر گذاشته و فرصت ها و تهدیداتی را در زمینه اقتصاد و بازرگانی در جوامع مختلف به همراه دارد. در این تحولات جهانی شرکت ها و مؤسساتی موفق خواهند بود که به تحولات سریع جهانی، بازار، وضعیت رقبا، رسانه های گروهی، فن آوری جدید و مسائل بازار یابی و مدیریت آن توجه کنند.

 

اقتصاد علمی است که در رابطه با رفاه و آسایش آدمی صحبت می کند و عبارت است از حداکثر بهره برداری از مواد و منابع مادی و نیروی انسانی در امور تولیدی و خدماتی در بهترین و با کیفیت ترین شکل ممکن. با توجه به اینکه سرمایه گذاری از درون اقتصاد بیرون می آید و در آن رابطه بین سرمایه، تولید، خدمات و نیروی انسانی مطرح می شود

بیان موضوع پژوهش

با توجه به اینکه در علم اقتصاد دو عامل سرمایه و نیروی انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و یکدیگر را تکمیل می کنند و در واقع وجود یکی بدون حضور دیگری مقدور نیست و اینکه حرکت اقتصاد ورزش طبیعتاً نیازمند هر دو عامل می باشد لذا عامل سرمایه و سرمایه گذاری در این حرکت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. بنابراین مسئله اصلی این است که چگونه می توان این سرمایه را جذب کرد؟

چه تمهیداتی بایستی در نظر گرفته شود تا هرچه بیشتر بتوان عوامل سرمایه گذار یا حامیان مالی را جهت توسعه و گسترش ورزش حرفه ای تشویق و ترغیب نمود. و اثرات این سرمایه گذاری بر روی چرخه تولید و عوامل درگیر در آن چگونه می تواند باشد.

ضرورت و اهمیت پژوهش

ورزش حرفه ای به معنای ورزش برای کسب درآمد تبدیل به یک بخش اصلی از صنعت ورزش شده است.

اهداف پژوهش

هدف کلی:

هدف کلی این پژوهش بررسی وضعیت حمایت مالی از ورزش در بخش غیر دولتی شهرستان مشهد می باشد.

اهداف اختصاصی:

1- توصیف معیارهای حمایت مالی از ورزش حرفه ای از دیدگاه حامیان مالی

2- توصیف نوع ورزش های مورد حمایت

بازدیدها: 14

18,000 تومان