پروپوزال تاثیر استراتژی فرصت طلبانه شرکتها بر تعیین ساختار سرمایه

 استراتژی فرصت طلبانه شرکتها بر تعیین ساختار سرمایه

 

انگلیسی:

 Effect of opportunistic strategy of  the company on  capital structu

5- بيان مساله (تشريح ابعاد، حدود مساله، معرفي دقيق مساله، بيان جنبه­هاي مجهول و مبهم و متغيرهاي مربوط به پرسش­هاي تحقيق، منظور تحقيق):

ساختار سرمایه به عنوان مهم ترین پارامتر موثر بر ارزشگذاری و جهت گیری شرکت ها در بازار های سرمایه مطرح گردیده است. محیط متحول و متغیر کنونی و همچنین فرصت ها و تهدیدات در بازار سرمایه، درجه بندی شرکتها را از لحاظ اعتباری تا حدودی به ساختار سرمایه آنان مرتبط ساخته است. این موضوع برنامه ریزی استراتژیک شرکتها را به انتخاب موثر منابع  و فرصت طلبی در جهت حداکثر سازی ثروت سهامداران ملزم کرده است. این تحقیق بدنبال آنست که به روش علمی ثابت کند که آیا در بازار بورس ایران نیز  استفاده از فرصتها در تعیین ساختار سرمایه با توجه به استراتژی شرکت، آنچنان که در بازار های خارج از کشور اهمیت دارد مهم است؟  به عبارت دیگر آیا مدیران مالی شرکتها، از فرصتها با توجه به استراتژی های خاص شرکت استفاده می کنند یا خیر؟ یکی از مهمترین عوامل محرک که نقش تسریع کننده را در دستیابی کشورها به مرحله توسعه یافتگی دارد  

از باورهاي مشترك مدیران موفق و فرصت طلب توجه به اين كه تنها راه به دست آوردن نتيجه مثبت ازآنچه که در ظاهر شكل نتيجه منفي دارد، اين است كه مسأله را به فرصت تبديل كنيم. ازنظر صاحبنظران مدیریت ، رمز موفقيت مدير در استفاده بهينه از فرصتها است . بنابراین مدیریت سازمان نباید تنها به بودجه و برنامه اجرایی تکیه کند. بنابراین می توان استراتژی فرصت طلبانه  را یک برنامه واحد، همه جانبه و تلفیقی تعریف کرد که محاسن یا نقاط قوت شرکت را با عوامل و تغییرات محیط مربوط می سازد و به گونه ای طراحی می شود که با اجرای صحیح آن از دستیابی به اهداف اصلی شرکت(بیشینه سازی ثروت سهامداران) اطمینان حاصل شود.به عبارت دیگر ساختار سرمایه بهینه، ترکیبی از منابع داخلی و خارجی تامین مالی است که  بتواند ارزش شرکت را به حداکثر ممکن برساند، که بطور کلی شامل بدهی و حقوق صاحبان سهام است. (verin ,Eric Se,2010)

– فرضيه­ها (هر فرضيه به صورت يک جمله خبري نوشته شود):

7-1-فرض اصلی :

  • بین استراتژی های فرصت طلبانه شرکتها و ساختار بهینه سرمایه، ارتباط معنی داری وجود دارد.

 

7-2-فرضیات فرعی :

  • بین نسبت ارزش بازار به دفتری شرکتها در دوره قبل و روش تامین مالی در ساختار سرمایه ارتباط‌معنی داری وجود دارد.

بازدیدها: 11

18,000 تومان