پروپوزال تاثیر الزامات سرمایه بر ریسک بانکهای پذیرفته شده در بورس

الزامات سرمایه بر ریسک بانکهای پذیرفته شده در بورس

بيان مسئله: (شامل تشريح ابعاد و حدود مسئله، معرفي دقيق آن، بيان جنبه‌هاي مجهول و مبهم، متغيرهاي مربوط، سؤال اصلي تحقيق، اهميت و ضرورت تحقيق).

 

 

 

هـ- سوابق مربوط: (بيان مختصر سابقه تحقيقات انجام شده پيرامون موضوع و نتايج حاصل در داخل و خارج از كشور و نظرات علمي موجود در رابطه با مسئله).

پژوهش هاي مرتبط انجام شده در خارج از كشور:

اوده[1] (2011) در پژوهش خود تاثیر الزامات سرمایه بانکی ریسک در بانک های لبنان را بررسی نمودند. نتایج پژوهش با استفاده از داده های پانل با حجم نمونه41  بانک های تجاری بین سال های 1996 – 2008، نشان داد که الزامات سرمایه با افزایش ریسک رابطه دارد. همچنین یک همبستگی مثبت بین سودآوری بانک و افزایش سرمایه وجود دارد، که نشان می دهد بانک های لبنان برای برآورده کردن الزامات سرمایه به سود انباشته تکیه میکنند. فشارهای رقابتی بر سرمایه گذاری های بانک و ریسک بانک موثر است. همچنین یافته ها نشان داد که بانک های بزرگتر تمایل به سرمایه گذاری پایین تری و قابلیت بهتری برای کنترل ریسک دارند. بطور کلی میتوان نتیجه گرفت که الزامات سرمایه گذاری  در ریسک بانکداری تاثیر گذار است.

استفاده از آمار اعلام شده در گزارشهای مالی  صادر شده از شعب بانکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار جمع آوری شده است. ابزار گردآوری اطلاعات عبارتند از :

–           اسناد و گزارشات مالی شعب بانک

–           اطلاعات سایت های مختلف اینترنتی مانند irbourse.com

–           فيش جهت تلخيص ادبيات تحقيق

–           منابع کتابخانه ای ، کتاب ، مقالات مرتبط

–          نرم افزار ره آورد نوین

روش تحليل داده‌ها:

در این تحقیق بمنظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و استنباطی استفاده خواهد شد. در آمار توصیفی، آمار مربوط به میانگین، انحراف استاندارد ،  میانگین خطای استاندارد ،کشیدگی و چولگی و حداقل و حداکثر متغیرهای تحقیق در مورد نمونه بررسی شده و در آمار استنباطی از روش رگرسیون و روش پنل دیتا[1] (رگرسیون ترکیبی) استفاده خواهد شد.

– تعريف مفاهيم و واژگان اختصاصي طرح:

بازده دارایی

ریسک بانک

سرمایه بانک

کفایت سرمایه

حاشیه بهره خالص

اندازه بانک

 

 

بازدیدها: 17

18,000 تومان