پروپوزال تحلیل همبستگی شایستگی حرفه ای معلمان با وضعیت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان بم

همبستگی حرفه ای معلمان با وضعیت تحصیلی دانش آموزان

پرسش اصلي تحقيق (مسأله تحقيق ) :

آیا بین شایستگی حرفه ای معلمان با وضعیت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان بم همبستگی و ارتباطی وجود دارد یا خیر؟

 

 

 

  1. بيان مسئله (تشريح ابعاد، حدود مسأله ، معرفي دقيق مسأله، بيان جنبه هاي مجهول و مبهم و متغيرهاي مربوط به پرسش هاي تحقيق، منظورِ تحقيق )

در جهان امروز و در مفهوم‏شناسی تعلیم‏ و تربیت،معلم غالبا انتقال‏دهنده معلومات‏ شناخته شده است.معلمی به مفهوم کهن و دیرینه آن،قبل‏ از آنکه رسانه‏ای اطلاع‏رسان باشد،منبع‏ و مرجع القای«معرفت»است و قبل از آنکه‏ کارخانهء صدور دانش باشد،سرچشمهء جوشان منش است.معلمی در مفهوم دیرینهء آن یک حرفه نیست؛بلکه یک رسالت‏ همه‏جانبه برای پرورش شخصیت و خلق‏ اندیشه‏های نو در متعلمان است. امروزه، نقش فراگیر و ریشه‏ای معلم‏ دگرگون شده و معلم ابزاری به حساب می‏آید که حامل اطاعات ذخیره شده‏ای است که‏ باید به تناسب ظرفیت گیرندگان آن را توزیع‏ کند و این خطری بزرگ در تحریف و مسخ‏ رسالت معلمی است. نقشی که معلم در پرورش خلاقیت و ابتکار و نوآوری دانش‏آموزان دارد،از عهده‏ هیچ‏یک از عناصر و عوامل آموزشی مدرسه‏ برنمی‏آید.به عبارت دیگر بیش و پیش از هرچیز، باید به نقش تربیتی معلم به جای‏ نقش اطلاع‏رسانی او اهمیت داده شود. از این نظر،مهم‏ترین روش آموزش و پرورش‏ همواره روشی است که دانش‏آموز را به عملکردهای واقعی وا می‏دارد. با این وصف،باید تمرکز اصلی‏ کارشناسان و دست‏اندرکاران آموزش و پرورش بر آموزش و تربیت معلمان باشد تا بتوانند روح تربیتی را در فرآیند یاددهی و یادگیری در کلاس درس حاکم کنند و در کنار انتقال دانش،به پرورش شخصیت و ابعاد اخلاقی،عاطفی و اجتماعی دانش‏آموزان‏ بپردازند

عمده‌ترين عوامل پیشرفت تحصيلي دانش آموزان عبارتند از(جلالی، 1386، ) :

1ـ عوامل فردي

2ـ عوامل خانوادگي

3ـ عوامل آموزشگاهي

4ـ عوامل اجتماعي و اقتصاد

فرضيه ها   ( هر فرضيه به صورت يك جملهْ خبري نوشته شود.)

فرضیه اصلی: بین شایستگی حرفه ای معلمان با وضعیت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان بم همبستگی وجود دارد.

فرضیات فرعی:

بین سلامتي جسمي معلمان با وضعیت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان بم همبستگی وجود

بازدیدها: 51

18,000 تومان