پروپوزال تدوین استراتژی بهینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان با استفاده از ماتریس

تدوین استراتژی بهینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان با استفاده از ماتریس

عنوان به زبان انگليسي/(آلماني، فرانسه، عربي):

Developing Optimal strategy in the organization of  information and communication technology Using matrix swot (Case Study Mellat Bank)

 

ج- بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي

(شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق) :

 

يكي از راه هاي شناخت وضعيت سازمان ها بررسي محيطي است، كه عبارت است از نظارت، ارزيابي و نشر اطلاعات حاصله دربارة محيط سازماني ميان افراد كليدي و مؤثر سازمان؛ و ابزاري است براي جلوگيري از شوك هاي راهبردي و تامين سلامتي بلندمدت سازمان. در چنين محيطي سازمان ها با عوامل بيروني مانند نيروهاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و تكنولوژيكي و عوامل دروني مانند مديريت، بازاريابي، امور مالي، توليد يا  خدمات، تحقيق و توسعه و سيستم اطلاعات رايانه اي سر و كار دارند. با بررسي و شناخت اين عوامل مي توان به فهرستي از مسائل و چالش هاي فرا روي هر سازمان دست يافت( اعرابي و همكاران، 1385). سازمانی میتواند از فرصتهایش به بهترین نحو استفاده کند که دارای قابلیت ها و امکاناتی باشد که با استفاده از آنها بتواند به برتری دست یابد، در غیر اینصورت فرصتها از دست رفته و یا توسط رقیب تصاحب میشند( یوگن و میرز[1]،2004،ص 54).برنامه ريزي راهبردي عنصري كليدي براي برتري سازماني و ابزاري بسيار مهم براي اثربخشي سازماني است و اقدام هاي لازم براي مقابله با آنها را از طريق تدوين برنامة راهبردي پيش بيني و اجرا كرد(ماچاد

ديدگاه اين مدل يك استراتژي مناسب، قوت ها و فرصت ها را به حداكثر و ضعف ها و تهديدها را به حداقل ممكن مي رساند. براي اين منظور نقاط قوت و ضعف دروني و فرصت ها و تهديدهاي بيروني در چهار حالت كليWT ،ST ،WO ،SO به هم پيوند داده شده و گزينه هاي استراتژي خلق و  انتخاب مي شوند (هريسون و كارون، 1382، ص192 ). در استراتژي هاي SOسعي مي شود با اتكاء بر نقاط قوت دروني از فرصت هاي محيطي بهره برداري به عمل آيد. در استراتژي هاي WO هدف این است تا با  بهره برداري از فرصت هاي محيطي موجود، از نقاط ضعف دروني كاسته شود

– اهمیت و ضرورت انجام تحقيق

در عرصه پيچدة فعاليت هاي صنعتي بازرگاني و اقتصادي، تعداد عوامل تاثير گذار، سرعت تغيیر و تحولات، علاقه مندي سازمانها به کسب موفقيت و بقاي بلند مدت و ويژگي هاي عصر جديد صنعتي به ويژه پيچيدگي روز افزون فعاليت ها، تغيیرات شديد محيطي، رقابت شديد در ابعاد ملّي، منطقه اي و بين المللي، افزايش تعداد سازمان ها و انتظارات آنها و تغيرات سريع وپيچيده تکنولوژي، از عواملي هستند که موجبات پيدايش رشد و نمو سريع مديريت استراتژيکي را فراهم آورده اند

بازدیدها: 8

18,000 تومان