پروپوزال رشته حسابداری بانکی با موضوع پیشبینی حقوق صاحبان سهام

پروپوزال حسابداری بانکی پیشبینی حقوق صاحبان سهام

: کاربرد قیمت به سود (P/E) به عنوان ابزاري جهت پیش بینی هزینه حقوق صاحبان سهام بانكها

 

ب: انگليسي:

The use of price to earnings (P / E) as a tool to predict the cost of equity of the banks

 

رشته:     حسابداري بانكي                                                     مقطع:كارشناسي ارشدپروپوزال

بازار به ارزش دفتری هر سهم، نسبت قیمت به سود.از طرفی، از جمله مسايل مهم در بورس اوراق بهادار، قيمت سهام مورد مبادله بانك هاي  پذيرفته شده در بورس و برآورد ارزش ذاتي آنها مي­باشد. زيرا قيمتها به عنوان يک شاخص راهنما در د- بيان مسئله: 

.با ملاحظه مجموعه شرایط نوین اقتصادی و بروز بحران مالی در صنعت بانکداری، تغییرات بدست آمده در الگوهای جدید مدیریتی و اداره سازمان ها و پیدایش تعاریف و برداشت های جدید از مفهوم کنترل مدیریت و همچنین ناکارآمدی روش های سنتی ارزیابی از یک طرف و انتظارات جدید از گزارش های سنجش عملکرد از طرف دیگر، ضرورت تغییر و تحول در معیارهای سنجش عملکرد را پدید آورده است. معیارهای سنتی، معیارهای مالی و معیارهای مبتنی بر سود هر یک از محدودیت هایی جهت  پیش بینی هزینه حقوق صاحبان سهام برخوردارند برخی از این محدودیت ها عبارتند از (سايديكويي،2008[1])1 :

قابلیت دستکاری فراوان به دلیل تعدد استفاده از روش های مختلف حسابداری و به کارگیری متفاوت استانداردها (فام،2007)[2]

اتکا به اصول و روش های محدود کننده، مانند اصل محافظه کاری و روش تعهدی (پوشكاولي،2005[3](

عدم توجه به عوامل خلق ارزش ازجمله سرمایه های فکری و دارایی های نامشهود (پتي باندلا،2006[4])

عدم توجه به اعمال هزینه تامین مالی از طریق حقوق صاحبان سهام (مجيد،1999)[5]

  • پروپوزال حسابداری مالی
  • پروپوزال با موضوع سهام بورس

از این رو با توجه به ایرادات وارده بر معیارهای سنتی، محققین نسبت های نوین و تلفیقی  پیش بینی را پیشنهاد نموده اند که افزون بر اطلاعات مندرج در صورت های مالی، از اطلاعات و ارزش های بازار نیز استفاده می گردد نظیر نسبت Q توبین، نسبت ارزش هدايت نقدينگي و در تخصيص سرمايه مؤثر مي­باشند و در صورت

-منابع مبدل مي­گردد. در تعيين قيمتهاي منصفانه و منطبق بر ارزش ذاتي سهام، از مدلها و روشهاي مختلفي استفاده مي شود که در اين ميان استفاده از نسبت قيمت به سود هر سهم (P/E)، عليرغم داشتن ضعف تئوريکي از کاربرد گسترده­اي برخوردار است که تطابق با ارزش ذاتي سهام به ابزار قدرتمندي در تخصيص کارآمد دليل آن نهفته در موضوع سهولت کاربرد و قابل درک بودن براي اکثر مشارکت کنندگان در بازار مي­باشد(دنيلسون .201.ص 101)[1]. اين نسبت كه از آن به عنوان ضريب سودآوري نيز نام برده مي شود، حاصل تقسيم قيمت سهم بر سود آن است و در واقع رابطه بين قيمت سهام يك شركت با سود آن را نشان مي دهد(عتيق الر

ضرورت انجام تحقيق :

نتايج اين پژوهش مي تواند مديران را در تخمين هزينه حقوق صاحبان سهام ياري داده وبه اين ترتيب امكان تصميم گيري هاي مناسب تر واتخاذ تصميم هاي سرمايه گذاري سودآوررا فراهم آورد .اين پژوهش همچنين اهميت نسبت قيمت به سود را در بين سرمايه گذاران وبازارياب ها بيان مي كند . زيرا نسبت قيمت به سود يك شاخص از نحوه انجام كار بانك خاص مي باشد كه مي تواند ديدگاه مردم را نسبت به بانك مربوطه تغيير دهد.

پيشينه  پژوهش:

در این قسمت به چکیده برخی از تحقیقات مرتبط با موضوع این تحقیق اشاره می گردد :

تحقیقات خارجی :

.

باسو (1977)[1] در مقاله خود تحت عنوان “عملکرد سرمایه گذاری در سهام عادی در رابطه با نسبت های قیمت به درآمد P/E  آنها” نتیجه گرفت که: اطلاعات ضریب P/E  بطور کامل در قیمت های سهام با همان سرعت برشکل نیمه قوی فرضیه بازار کارآ منعکس نمی شوند.

  • پروپوزال حسابداری مالی
  • پروپوزال با موضوع سهام بورس
  • برای دانلود پروپوزال حسابداری بانکی با موضوع سهام بورس روی دکمه خرید و دانلود کلیک کنید

بازدیدها: 14

18,000 تومان