پروپوزال طراحی معماری اقامتگاه توریستی در مدار کرۀ زمین تحت شرایط نیروی جاذبۀ صفر

معماری اقامتگاه توریستی در مدار زمین با در نظر گرفتن شرایط جاذبه صفر

  • فارسي:  طراحی معماری اقامتگاه توریستی در مدار کرۀ زمین تحت شرایط نیروی جاذبۀ صفر
  • انگليسي: Architectural Design Of Tourist Residency In Earth’s Orbit Under Zero Gravity
  • ـ سئوال اصلي تحقيق: (مسئله تحقيق)

    طراحی معماری اقامتگاه توریستی در مدار کرۀ زمین با در نظر گرفتن شرایط جاذبۀ صفر به چه فرم کالبدی منجر خواهد گردید؟

     

    ه ـ بيان مسئله(شامل تشريح ابعاد، حدود مسئله، معرفي دقيق آن، بيان جنبه هاي مجهول و مبهم، متغيرهاي مربوط به سئوالات تحقيق، منظور تحقيق).

  • نیروی جاذبۀ زمین همیشه فرضی اساسی است که برای طراحی معماری در‌نظر ‌گرفته‌ شده و هزاران سال قبل معماری بر پایۀ همین فرضیه شکل گرفته‌است. تعیین فرم و ماهیت فضای معماری که درگیر آن هستیم، توسط همین عامل صورت می‌گیرد. پس اگر این عامل را ازبین ببریم بع یک معماری در خالص‌ترین فرم آن یعنی فضاهایی در فاصلۀ سه بعدی می‌رسیم. در این پژوهش ماهیت فضای معماری در خالص‌ترین شکل ان مورد تحقیق است. بدون محدودیت جاذبۀ زمین معماری می‌تواند در هرسه بعد بطور مساوی رشد‌ کرده و هیچگونه محدودیتی برای رشد رو‌به بالا، پایین، چپ و راست را نخواهد داشت. سازه‌ها در محیط بدون جاذبه طبیعی‌تر، ارگانیک‌تر و به لحاظ مفهومی تحت فشار کمی قرار‌گرفته و عاملی برای جلوگیری از رشد آن وجود نخواهد‌ داشت. زمانیکه معماری از محدودیت توپوگرافی و جاذبۀ زمین که ملزم به رعایت آن هستیم آزاد باشد، نسل جدیدی از فرم‌ها که تنها تابع عملکردشان هستند بوجود خواهد‌آمد. در این روش، با یک برنامه‌ریزی اصولی تبدیل پلان به مقطع و بالعکس را شاهد خواهیم‌بود. یکی از مواردی که در جاذبۀ صفر با  آن مواجه می‌شویم نزدیکی انسان با ساختار فضایی است که در آن قرار‌گرفته یعنی سیرکولاسیون محیط مطابق فرم بدن انسان است و از این طریق فضاهای متنوعی بوجود می‌آیند.
  • محیط با جاذبۀ صفر یک مجموعۀ کاملاً جدیدی از اصول سازمانی، استراتژی‌های طراحی، درک معیارهای نجومی، سیستم سیرکولاسیون و معیارهای عملکردی که هنوز کشف نشده‌اند را توجیه می‌کند. برای درک اینکه این فضاها چگونه باید سازماندهی شود، تا حدی به طراحان وابسته است تا  فراسوی محدودیت‌های فعلی طراحی بروند.
  • اهداف تحقيق: ( شامل اهداف علمي، كاربردي و ضرورت هاي خاص انجام تحقيق )

    علمی:

    -رسیدن به فرم معماری ارگانیک در طراحی فضاها.

    -تأثیر جاذبۀ صفر در شکلگیری و سازماندهی فضاها.

    کاربردی:

    -ایجاد اقامتگاهی مناسب برای سفرهای فضایی.

     

بازدیدها: 21

18,000 تومان