پروپوزال : طراحی پارک علمی فناوری بر اساس رویکرد پایداری در زنجان

 نحوه طراحی پارک علمی فناوری بر اساس رویکرد پایداری

  • فارسي: طراحی پارک علمی فناوری بر اساس رویکرد پایداری در زنجان
  • انگليسي:

Design of technological and scientific park based on stable attitude in zanjan

ـ سئوال اصلي تحقيق: (مسئله تحقيق)

فضاهای ارگانیک چه نقشی در جذب اوقات فراغت افراد وتاثیر آن بر جلوگیری از آلودگی هوا دارد؟

چه نوع گیاهان و انواع درختان در مناطق سرد و خشک کوهستانی قابل رشد و پرورش می باشند؟

اصول طراحی فضاهای پژوهشی باغ بوتانیک و همچننین فضاهای گلخانه ای جهت استفاده در فصول مختلف چگونه است؟

 

 

ه ـ بيان مسئله(شامل تشريح ابعاد، حدود مسئله، معرفي دقيق آن، بيان جنبه هاي مجهول و مبهم، متغيرهاي مربوط به سئوالات تحقيق، منظور تحقيق).

باتوجه به اينکه امروزه شهرها به صورت وسیعی گسترش یافته اند و روز به روز بر تعداد افراد ساكن در آن ها افزوده می شود،ایجاد باغها و فضاهای طبیعی جهت آرامش روح و جسم و دور بودن از فضاهای آلوده شهری و دغدغه های فکری مورد نیاز بشر است.معماری پایدار به کاربران معماری سبز احترام می گذارد و ارتباط کمی با آلودگی هوا و تغییرات اقلیم و تخریب لایه اوزن دارد و عامل مهمی در سلامت جامعه و افراد و آب و هوا دارد. در حالی که  امروزه زندگی بومی و سنتی در جوامع شهری جایی ندارد.

سوابق مربوطه: (بيان مختصر سابقه تحقيقات انجام شده پيرامون موضوع و نتايج حاصل شده در داخل و خارج و نظرهاي علمي موجود در رابطه با مسئله)

تحقيق بنيادي: تحقيقي است كه به كشف ماهيت اشياء، پديده ها و روابط بين متغير ها، اصول، قوانين و ساخت يا آزمايش تئوريها و نظريه ها پرداخته و به توسعه مرزهاي دانش رشته علمي كمك مي كند.

ب ـ تحقيق نظري: تحقيقي است كه نوعاً بنيادي بوده و از روش هاي استدلال و تحليل عقلاني استفاده نموده و بر پايه مطالعات كتابخانه ای انجام مي شود.

بازدیدها: 51

18,000 تومان