پروپوزال مرکز همایش های بین المللی تبریز

مرکز همایش های بین المللی تبریز

سئوال اصلي تحقيق: (مسئله تحقيق)

میزان نیاز شهر تبریز بعنوان قطب شمالغرب کشور به یک مرکز همایش بین المللی با توجه به پتانسیل های موجود و نیازهای آتی در چه سطحی است؟

بيان مسئله(شامل تشريح ابعاد، حدود مسئله، معرفي دقيق آن، بيان جنبه هاي مجهول و مبهم، متغيرهاي مربوط به سئوالات تحقيق، منظور تحقيق).

شرایط موجود در شهر تبریز که وجود یک مرکز همایش بین المللی در آن را ضروری می سازد:تسهیلات پذیرایی و اقامتی- تسهیلات رفت و آمد- زمینه های جهانگردی و آثار تاریخی-  ثبات سیاسی و اقتصادی- پتانسیل بازرگانی و تجاری بودن شهر تبریز- تسهیلات زیر بنایی.از طرفی ارزش گردهمایی ها بر هیچکس پوشیده نیست.کشورها از راه برگزاری همایشهامنافع ارزشمندی کسب می کنند تا نتایج کنفرانسها را با منافع خود همسو کنند.با توجه به قدمت تاریخی و غنی بودن فرهنگ و تمدن شهر تبریز باید از موقعیت های مختلف آن استفاده و خود را به جهانیان عرضه کردر

اهداف تحقيق: ( شامل اهداف علمي، كاربردي و ضرورت هاي خاص انجام تحقيق ) شهر تبریز یکی از قطب های صنعتی کشور به شمار می رود. وجود کارخانه های بزرگی چون تراکتور سازی،ماشین سازی و همچنین پالایشگاه و پتروشیمی تبریز و معدن مس و… دلیل بر این مدعاست.چنین مراکز صنعتی بزرگی نیازمند صادرات و مطرح شدن در سطح بین المللی هستند.واقع شدن شهر در مسیر جاده ابریشم آن را از قابلیت بالای بازرگانی برخوردار کرده و سابقه ی تاریخی شهر تبریز گواه بر این مدعاست.در توجیه اهمیت بازرگانی این شهر همین بس که بازار تبریز بزرگترین بازار سرپوشیده ی خاورمیانه است و تجارت ارتباطات بین المللی را در پی خواهد داشت.

جنبه جديد بودن و نوآوري طرح:

داشتن اعتبار زمانی و مکانی بجهت قرار گیری در سایت مورد نظر

قابلیت تطبیق فرهنگ جامعه با تکنولوژی و پیشرفت های علمی

محور قرار دادن ساختارهای بشری – اقلیم و شرایط زندگی – ساختارهای ذهنی و رونش زندگی و ارتباطات و پیشرفت های علمی در طراحی مجموعه

بازدیدها: 28

18,000 تومان