پروپوزال همسویی استراتژی تولید با اتو ماسیون صنعتی

همسویی استراتژیک چیست؟

خلاصه طرح: (مسئله، هدف از اجراء ضرورت انجام طرح)

بدون شك استراتژي توليد يكي از مهمترين فاكتورها در فرايند برنامه‌ريزي كسب و كار يك كارخانه است ولي خيلي به آن اهميت داده نمي‌شود و بخصوص در کشور ما ‌شناخت كافي از آن وجود ندارد. هر سازماني براي تحقق رسالت و هدف غايي خود، مجموعه اي از اهداف بلندمدت تدوين مي كند. استراتژي ها ابزاري هستند كه شركت ميتواند به وسيله آن به هدف هاي بلندمدت خود دست يابد. در رهيافت سلسله مراتبي استراتژي، پس از استراتژي شركت، استراتژي تولید مطرح شده و پس از آن در سطح سوم استراتژي هاي وظيفه اي از جمله استرا تژي توليد قرار مي گيرد. هر سطحي نقش حمايتي براي سطح بالاتر دارد

بیان مساله و پرسش اصلی (ابعاد مساله، معرفي دقيق مساله، فرضیات، جنبه هاي مجهول، متغيرها، پرسشها و منظور تحقيق)

سازمانهایی که توانسته‌اند به صورت موفقیت‌آمیز استراتژی‌های تولید و کسب و کار خود را یکپارچه کنند سودآوری کسب و کار بسیار خوبی را داشته‌اند. در عصری که تأمین کردن خواست و نظر مشتریان مطرح است، ایجاد مزیت رقابتی، بهبود کیفیت، اتوماسیون و مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار از مهمترین عواملی است که استراتژی‌های کسب و کار را توانمند می‌سازند. مدیرانی که در سازمانهایشان موفق به ایجاد همسویی استراتژی های تولید و اتوماسیون شده اند، تأکید می‌کنند که ایجاد یکپارچگی برای بقا و موفقیت سازمان ضروری است. استراتژی های تولید به عنوان عامل تغییر با تمرکز بر اصول کسب و کار سازمان باعث ایجاد ارزش افزوده در آن شده‌اند و کارایی و اثر‌بخشی را برای سازمان به ارمغان آورده‌اند. وقتی صحبت از همسویی استراتژیک می‌شود، اصطلاحاتی مانند توازن وهم آهنگی، به هم پیوستگی، ائتلاف و ترکیب، یکپارچگی و تطابق به عنوان عباراتی مترادف با عبارت همسویی به کار می‌روند.

، در تعریف همسویی استراتژیک ، دو نوع همسویی را ذکر می کنند  (Frohm,2008,P 18) :

  • همسویی استراتژیک کوتاه مدت : در این نوع همسویی، مدیران اجرایی کسب و کار و فناوری اطلاعات ، علاوه بر اینکه درک روشنی از اهداف و برنامه های یکدیگر دارند، در تدوین اهداف و برنامه های کوتاه مدت یکدیگر نیز مشارکت می کنند .
  • همسویی استراتژیک بلند مدت : در این نوع همسویی، مدیران اجرایی کسب و کار و فناوری اطلاعات، در تدوین این چشم‌انداز که چگونه فناوری اطلاعات باید در موفقیت کسب و کار مشارکت کند، سهیم می شوند
  • جهت‌گیری مشخص به معنای ارائه یک استراتژی روشن و معین برای آینده نزدیک و دور است. استراتژی‌های فناوری اطلاعات و کسب و کار سازمان باید در مشارکتی نزدیک با یکدیگر و در کنار هم ایجاد شده و با هم هماهنگ شوند. بسیاری از سازمانها به منظور افزایش همسویی برنامه‌های استاندارد معینی را تدوین و معماری کلان یکپارچه‌ای را ایجاد کرده‌اند.

بازدیدها: 22

18,000 تومان