داستان نمونه ای برای بخش داستان نویسی جشنواره پرسش مهر 1401


پرسش مهر 1401

برای شرکت در بخش های رقابتی جشنواره پرسش مهر 1401 شما با توجه به فرهنگی یا دانش آموز بودن امکان ارائه اثر و شرکت در بخش های مختلفی را دارید . یکی از بخش های رقابتی پرسش مهر 1401 بخش داستان نویسی میباشد . برای نمونه ما تعدادی داستان نویسی پرسش مهر 1401 را بطور کامل آماده کرده ایم که هم میتوانید برای الگو برداری از آنها استفاده کنید هم میتوانید با اعمال تغییراتی آن را بصورت اثر منحصر بفرد و اختصاصی در آورده و ارائه کنید .این داستان بصورت نمونه و با توجه به شیوه نامه اجرایی بخش مسابقات جشنواره پرسش مهر 1401 تدوین شده است تا همکاران گرامی و دانش آموزان عزیز بتوانند با اصول کلی نگارش داستان برای این جشنو.اره , نحوه شروع و خاتمه , نحوه طراحی مسیر داستان و.. آشنا شوند.

این داستان با رویکردی انتقادی بیانگر سرگذشت دانش آموزی میباشد از مقطع ابتدایی تا پایان تحصیلات 

داستان نویسی برای پرسش مهر 1401

دوستان گرامی این محتوا با عنوان مهارت های تانژانتی در جهت ایده گیری دوستانی که قصد دارند در جشنواره پرسش مهر 97 شرکت کنند تدوین شده است و با دیدی انتقادی واقع گرا داستان چند نسل از ابتدایی تا دانشگاهی را بیان میکند که مهارت هایی که کسب کرده اند در موارد بسیاری عملا قابلیت استفاده چندانی در زندگیشان ندارد و برای موفقیت در زندگی , کار  آنها جواب های مناسبی ندارد . , در بخش های مختلف آن هم در چهارچوب داستانی راهکارهایی برای بهبود مکانیزم های آموزشی ارائه میکند.

بخش هایی از این داستان

نزدیک مهر ماه 1370 است و قرار است دوره جدیدی در زندگیم شروع شود. قرار است منِ 7 ساله به مدرسه بروم.

از مادر می پرسم: مامان! واسه چی بچه ها میرن مدرسه؟

مادرم بلافاصله می گوید: واسه اینکه باسواد بشن دیگه! بتونن بخونن، بنویسن، آدم مهمی بشن.

من: چقدر طول میکشه که باسواد بشم؟

مادرم: 12 سال تو مدرسه و چند سال هم تو دانشگاه باید درس بخونی. 16 سال، 20 سال … هرچی بیشتر درس بخونی بهتره مامان جان!

من: بعدش باسواد بشم چی میشه؟

مادرم: پسرم چقدر سوال می کنی! هر آرزویی داشته باشی باید تو مدرسه دنبالش بگردی. تو مدرسه دکتر میشی مهندس میشی. همه بهت احترام میذارن، میگن آقای دکتر

در کنار این نمونه چند فایل مفید هم گنجانده شده است.

شیوه نامه اجرایی بخش های انقرادی جشنواره

فرم های لازم برای تکمیل و تحویل آثار و آموزش نحوه تکمیل فرم ها

نکات کلیدی که از موضوع سئوال پرسش مهر رئیس جمهور احضا شده است.

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود داستان

همچنین همکاران ما در دپارتمان پرسش مهر آمادگی دارند بصورت اختصاصی و تک نسخه ای داستان مورد نظر شما را جهت ارائه به جشنواره نگارش کنند . برای اینمنظور میتوانید در تلگرام یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. 

بازدیدها: 518